PARTNER PORTALU
  • BGK

Jerzy Szmit: Lotniska lokalne muszą być powiązane z drogami i koleją

  • PAP/EM    23 lutego 2017 - 15:32
 Jerzy Szmit: Lotniska lokalne muszą być powiązane z drogami i koleją
W 2015 r. polskie porty lotnicze obsłużyły ponad 30 mln pasażerów (fot. pixabay)

• Bez względu na decyzję rządu w sprawie ewentualnej budowy Centralnego Portu Lotniczego, należy robić wszystko, aby zapewnić dalszy rozwój lotnisk lokalnych - uważa wiceminister infrastruktury Jerzy Szmit.
• Wyraził nadzieję, że za 2-3 lata LOT będzie miał więcej krajowych połączeń.




"Niezmiernie istotna jest odpowiedź na pytanie, które coraz częściej funkcjonuje w życiu publicznym, w debacie publicznej, a mianowicie, czy w Polsce będzie budowany Centralny Port Lotniczy (CPL). Coraz więcej wypowiedzi jest na ten temat. I z tego co wiem, z dyskusji wewnątrz rządu, ten problem, ten dylemat zasadniczy dla polskich lotnisk regionalnych, będzie niedługo rozstrzygnięty, gdyż on potem będzie budował strategię nie tylko ogólnopolską, ale także strategię poszczególnych portów" - powiedział wiceminister Szmit, który uczestniczył w debacie "Gazety Polskiej" pt. "Wzrost znaczenia portów lotniczych w kontekście rozwoju regionów".

W 2015 r. polskie porty lotnicze obsłużyły ponad 30 mln pasażerów. Według szacunków Urzędu Lotnictwa Cywilnego, w 2030 r. będzie to już 60 mln osób.

"Bez względu na to, jaka będzie decyzja odnośnie Centralnego Portu Lotniczego, musimy zrobić wszystko, żeby cały system lotnisk lokalnych się rozwijał" - powiedział Szmit. Zaznaczył, że decyzja o ewentualnej budowie CPL musi być wypracowana przez cały rząd. "Jest to taka skala przedsięwzięcia, tak ważna dla Polski, że musi to być decyzja rządu, jaki ostatecznie kierunek zostanie przyjęty" - powiedział.

Czytaj też: Centralny Port Lotniczy zagrożeniem dla lotniska Chopina. Co z innymi portami w regionach?

Wiceminister przekazał, że w środę odbyło się spotkanie w ministerstwie infrastruktury z udziałem m.in. wiceminister rozwoju Jadwigi Emilewicz oraz przedstawicieli organizacji lotniczych. "Była to bardzo konkretna rozmowa w kompetentnym gronie. Dyskutowaliśmy na temat obecnej sytuacji w kontekście decyzji odnośnie Centralnego Portu Lotniczego, ale też działań, które muszą być podejmowane i na lotnisku w Modlinie oraz na Lotnisku Chopina, żeby zapewnić przepustowość zanim ewentualnie powstanie lotnisko centralne. A nim ono powstanie to minie kilkanaście lat - jedni mówią 10 lat, inni mówią, że 15 lat. I w tym horyzoncie dzisiaj wyczerpują się możliwości przede wszystkim Lotniska Chopina w Warszawie" - powiedział wiceminister.

Największy port lotniczy w Polsce, czyli Lotnisko Chopina, w ubiegłym roku obsłużyło rekordową liczbę 12,8 mln pasażerów; port w Modlinie także bił rekordy - skorzystało z niego 2,8 mln podróżnych.

"Musimy się dziś zastanowić, co zrobić, żebyśmy nie mieli sytuacji, w której w Warszawie, na Mazowszu będą trudności związane z rozwojem połączeń lotniczych. Musi powstać bliższa współpraca między portem w Modlinie i portem Chopina" - doprecyzował wiceminister.

W trakcie debaty Szmit podkreślał, że lotniska lokalne muszą też być powiązane z drogami i koleją. "Bez współpracy z Generalną Dyrekcją Dróg Krajowych i Autostrad, koleją, potencjał lotnisk regionalnych nie może być w pełni wykorzystany" - powiedział.

Czytaj też: LOT uruchamia połączenia z pięciu polskich miast bezpośrednio do Tel Awiwu





REKLAMA




×
KOMENTARZE (4)

  • B28, 2017-02-24 11:33:27

    Do wawka: Masz na myśli Port Lotniczy Radom i E. Kopacz?
  • kermo, 2017-02-24 08:51:26

    Do hania: Powiem więcej. Najlepiej, żeby były połączone samolotami z innymi lotniskami. A CPL to gigantomania (loty do Budapesztu, Smoleńska i Moskwy można organizować z obecnych lotnisk) ...
  • wawka, 2017-02-24 08:50:37

    Do hania: No nie bardzo odkrycie, bo lotniska lokalne coraz częściej powstają w dziurach, gdzie pies z kulawą nogą nie chce latać, tam gdzie jest fanaberia lokalnych kacyków, a skomunikowanie tego czegoś to już jest później sprawa rządu a nie jakiegos tam burmistrza

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.