Jest pierwsza umowa ws. modernizacji linii Warszawa-Radom

PKP PLK podpisały pierwszą z serii umów dot. długo oczekiwanej przez mieszkańców regionu radomskiego modernizacji trasy kolejowej Warszawa-Radom. Chodzi o zaprojektowanie i budowę systemu sterowania ruchem kolejowym na tej linii.
Jest pierwsza umowa ws. modernizacji linii Warszawa-Radom

Jak poinformował w poniedziałek rzecznik prasowy Centrum Realizacji Inwestycji PKP PLK Maciej Dutkiewicz, roboty obejmą zaprojektowanie i wybudowanie urządzeń sterowania ruchem na stacjach Warszawa Okęcie i Radom oraz między nimi. "Będą to m.in. semafory, urządzenia sterujące ich pracą oraz pozostałe systemy związane z zarządzaniem i prowadzeniem ruchu kolejowego" - wyjaśnił.

Czytaj też: Modernizacja linii kolejowej Warszawa-Radom

Roboty te mają być zrealizowane w ciągu 33 miesięcy. Wykonawcą jest konsorcjum Thales Polska (lider konsorcjum), Thales Transportation Systems oraz czeska firma Trakce. Wartość umowy to przeszło 316,7 mln zł (brutto).

Rzecznik dodał, że PKP PLK prowadzą także procedury przetargowe związane z wyłonieniem wykonawcy modernizacji stacji Radom. Przetarg obejmuje m.in. przebudowę układów torowych oraz peronów stacji kolejowej w Radomiu.

Po zakończeniu procedur przetargowych planowane jest też podpisanie umów na modernizację odcinków od stacji Warszawa Okęcie przez Czachówek do Warki.

Kolejnym etapem będzie modernizacja linii kolejowej na blisko 43-kilomentrowym odcinku z Warki do Radomia. Polegać on ma m.in. na budowie drugiego toru oraz dwutorowego mostu nad Pilicą. Inwestycja ma być sfinansowana ze środków unijnych na lata 2014-2020.

Linia kolejowa z Radomia do Okęcia liczy około 100 km. Jej modernizacja jest ważna dla mieszkańców Radomia i okolic. O rozpoczęcie tej inwestycji radomianie zabiegają od lat. Codziennie do pracy w stolicy dojeżdża kilka tysięcy osób.

Po modernizacji torów dojazd z Radomia do Warszawy skróci się o około 1 godz. Obecnie pociąg jedzie przeszło dwie godz. Jednym z głównych celów modernizacji trasy Warszawa - Radom jest podwyższenie prędkości maksymalnej pociągów do 160 km/h.

Orientacyjny koszt modernizacji linii nr 8 na odcinku Radom - Warszawa wynosi ponad 1,5 mld zł.

Podobał się artykuł? Podziel się!

 


KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.

ZOBACZ TAKŻE