PARTNER PORTALU
  • BGK

Jest pozwolenie na budowę II linii

  • PAP    26 maja 2011 - 11:35
Jest pozwolenie na budowę II linii

Można rozpocząć prace przy budowie II linii metra na stacji Świętokrzyska. Decyzję w tej sprawie podpisał wojewoda mazowiecki Jacek Kozłowski; ma ona rygor natychmiastowej wykonalności.




Decyzja o pozwoleniu na budowę dla stacji Świętokrzyska dotyczy także przebudowy sieci uzbrojenia terenu w rejonie skrzyżowania ulic Świętokrzyskiej i Marszałkowskiej.

Czytaj też: II linia metra przesunie pomnik

13 maja wojewoda mazowiecki wydał pozwolenie na budowę stacji metra Rondo ONZ. Trwają również postępowania dotyczące pozwoleń m.in. dla stacji: Dworzec Wileński oraz Stadion (część kolejowa) – poinformowała rzeczniczka wojewody Ivetta Biały.

Czytaj też: II linia metra w 2022 r?

Wydanie przez wojewodę decyzji na budowę stacji Rondo ONZ i Świętokrzyska stało się możliwe po tym, jak na początku maja stołeczny ratusz uzupełnił niezbędną dokumentację, której Kozłowski zażądał ponad trzy miesiące wcześniej.

Czytaj też: Druga linia metra albo Euro 2012

Chodziło m.in. o uzgodnienia konserwatorskie dotyczące zagrożeń dla zabytkowych obiektów. Miasto ma już także pozwolenia na budowę stacji Rondo Daszyńskiego, Nowy Świat i Powiśle.

Harmonogram budowy centralnego odcinka II linii podziemnej kolejki, który ratusz przedstawił w grudniu 2009 r., przewidywał rozpoczęcie drążenia tuneli na początku tego roku. Do tego czasu miały być gotowe wykopy na krańcowych stacjach – Rondo Daszyńskiego i Dworzec Wileński.

Miasto planuje zmiany w harmonogramie; są one konieczne m.in. ze względu na mistrzostwa Euro 2012, podczas których Praga nie może być rozkopana. W umowie na budowę metra miasto zastrzegło, że skrzyżowanie ul. Targowej i Al. Solidarności podczas mistrzostw będzie przejezdne.

Wiceprezydent Warszawy Jacek Wojciechowicz i prezes Metra Warszawskiego Jerzy Lejk zapewniali w połowie maja na posiedzeniu rady miasta, że mimo planowanych zmian w harmonogramie, ostateczny termin ukończenia budowy II linii podziemnej kolejki nie został zmieniony i nadal jest to październik 2013 r. Szczegółowy plan prac radni z komisji infrastruktury mają poznać na początku czerwca.

Tarcze, które wydrążą tunele metra, rozpoczną prace prawdopodobnie jesienią. W połowie maja odbył się pierwszy odbiór techniczny u producenta dwóch z trzech tarcz. Rozmontowane mają trafić do Warszawy. Pozwolenia na budowę szybów startowych, którymi pod ziemię dotrą tarcze, już zostały wydane. Okręgowy Urząd Górniczy w Warszawie pod koniec kwietnia zatwierdził też plan drążenia wszystkich tuneli, a także budowy łącznika z I linią, który ma powstać przy stacji Świętokrzyska.

Umowę na projekt i budowę centralnego odcinka II linii metra ratusz podpisał z włosko-turecko-polskim konsorcjum Astaldi, Gulermak i PBDiM Mińsk Mazowiecki w październiku 2009 r. Odcinek ten ma mieć siedem stacji na odcinku długości 6,1 km i połączyć lewo i prawobrzeżną Warszawę. Koszt inwestycji to 4,17 mld zł.

W połowie lipca ub.r. stołeczny ratusz złożył w Centrum Unijnych Projektów Transportowych wniosek o dofinansowanie ze środków wspólnotowych budowy centralnego odcinka i prac projektowych całej II linii metra, a także zakupu 20 wagonów, które mają ją obsługiwać. Wniosek opiewa w sumie na 5,3 mld zł, a dofinansowanie ma wynieść 2,9 mld zł. Projekt znajduje się na liście projektów kluczowych.

Umowę na dostawę 35 pociągów Metro Warszawskie podpisało na początku lutego z konsorcjum Siemensa i Newagu. Pierwsze składy Inspiro mają trafić do stolicy w czwartym kwartale 2012 r., a ostatnie – rok później. Wartość umowy to 1 mld 69 mln zł netto. 20 nowych składów ma obsługiwać II linię podziemnej kolejki, a pozostałe – pierwszą, istniejącą, co jest związane z planowanym zwiększeniem częstotliwości kursowania pociągów.

 

Facebook Podobał się artykuł? Podziel się!




REKLAMA




×
KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.