PARTNER PORTALU
  • BGK

Kielce: Bilet komunikacji miejskiej przez telefon komórkowy

  • PAP/EM    31 stycznia 2017 - 16:02
Kielce: Bilet komunikacji miejskiej przez telefon komórkowy
Za zakup biletu nie będzie pobierana żadna dodatkowa prowizja, a ceny biletów będą zgodne z obowiązującą taryfą (fot. pixabay)

• Od środy (1 lutego) osoby podróżujące w Kielcach autobusami komunikacji miejskiej będą mogły kupić jednorazowe bilety dzięki mobilnej aplikacji, zainstalowanej w telefonie komórkowym.
• To uzupełnienie oferty Kieleckiej Karty Miejskiej oraz możliwości zakupu biletów w automatach i punktach sprzedaży.




Jak poinformował dyrektor Zarządu Transportu Miejskiego w Kielcach Marian Sosnowski, testy działania mobilnej aplikacji prowadzone w ostatnim czasie w kieleckich autobusach wypadły dobrze. "Młodzi ludzie lubią takie nowości i stąd wyszliśmy w tę formułę. Myślę, że zadowoli ona pewną grupę naszych pasażerów" - ocenił szef ZTM.

Aplikacja będzie działała w Kielcach od 1 lutego. Warunkiem zakupu biletu na przejazd miejskim autobusem będzie posiadanie i wykorzystanie w telefonie internetu. Trzeba będzie też pobrać i zainstalować - bezpłatnie - aplikację w menu telefonu.

Jak tłumaczył Sosnowski, pasażer, po tym gdy wejdzie do autobusu, będzie musiał uruchomić w swoim telefonie odpowiednią zakładkę aplikacji, wybrać rodzaj biletu i wpisać boczny numer autobusu, którym podróżuje. "Sposób płacenia za bilet to albo bezpośrednio ze swojego konta, albo ze specjalnej +portmonetki+ w aplikacji (wcześniej zasilonej pieniędzmi)" - dodał.

Za zakup biletu nie będzie pobierana żadna dodatkowa prowizja, a ceny biletów będą zgodne z obowiązującą taryfą. Pierwszy bilet, do 4 zł, można będzie skasować za darmo, bez konieczności zasilania "elektronicznej portmonetki". Podczas kontroli konieczne będzie okazanie ekranu telefonu z zakładką "Kontrola biletów", w której znajdują się wszystkie informacje na temat opłaconego biletu.

Dzięki mobilnej aplikacji, przez telefon komórkowy w Kielcach będzie można kupować bilety jednorazowe, jednogodzinne i dobowe - zarówno normalne jak i ulgowe.

Szczegółowe informacje na temat sposobu korzystania z aplikacji znajdują się na stronie internetowej www.ztm.kielce.pl. Ulotki i plakaty, wyjaśniające jak korzystać z mobilnej aplikacji, będą dostępne także w miejskich autobusach.

Aplikacja ma ułatwiać zakup biletów, w sytuacji gdy pasażer nie dysponuje wystarczającą ilością gotówki. Oferta uzupełnienia możliwości korzystania z Kieleckiej Karty Miejskiej, która pełni rolę biletu okresowego lub "elektronicznej portmonetki", umożliwiającej zapłatę za jednorazowy przejazd. Bilety papierowe nadal można kupować w automatach umieszczonych w autobusach i na przystankach, a także w sklepach, kioskach i punktach sprzedaży ZTM.

Facebook Podobał się artykuł? Podziel się!




REKLAMA




×
KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.