Kielce: Bilet komunikacji miejskiej przez telefon komórkowy

• Od środy (1 lutego) osoby podróżujące w Kielcach autobusami komunikacji miejskiej będą mogły kupić jednorazowe bilety dzięki mobilnej aplikacji, zainstalowanej w telefonie komórkowym.
• To uzupełnienie oferty Kieleckiej Karty Miejskiej oraz możliwości zakupu biletów w automatach i punktach sprzedaży.
Kielce: Bilet komunikacji miejskiej przez telefon komórkowy
Za zakup biletu nie będzie pobierana żadna dodatkowa prowizja, a ceny biletów będą zgodne z obowiązującą taryfą (fot. pixabay)

Jak poinformował dyrektor Zarządu Transportu Miejskiego w Kielcach Marian Sosnowski, testy działania mobilnej aplikacji prowadzone w ostatnim czasie w kieleckich autobusach wypadły dobrze. "Młodzi ludzie lubią takie nowości i stąd wyszliśmy w tę formułę. Myślę, że zadowoli ona pewną grupę naszych pasażerów" - ocenił szef ZTM.

Aplikacja będzie działała w Kielcach od 1 lutego. Warunkiem zakupu biletu na przejazd miejskim autobusem będzie posiadanie i wykorzystanie w telefonie internetu. Trzeba będzie też pobrać i zainstalować - bezpłatnie - aplikację w menu telefonu.

Jak tłumaczył Sosnowski, pasażer, po tym gdy wejdzie do autobusu, będzie musiał uruchomić w swoim telefonie odpowiednią zakładkę aplikacji, wybrać rodzaj biletu i wpisać boczny numer autobusu, którym podróżuje. "Sposób płacenia za bilet to albo bezpośrednio ze swojego konta, albo ze specjalnej +portmonetki+ w aplikacji (wcześniej zasilonej pieniędzmi)" - dodał.

Za zakup biletu nie będzie pobierana żadna dodatkowa prowizja, a ceny biletów będą zgodne z obowiązującą taryfą. Pierwszy bilet, do 4 zł, można będzie skasować za darmo, bez konieczności zasilania "elektronicznej portmonetki". Podczas kontroli konieczne będzie okazanie ekranu telefonu z zakładką "Kontrola biletów", w której znajdują się wszystkie informacje na temat opłaconego biletu.

Dzięki mobilnej aplikacji, przez telefon komórkowy w Kielcach będzie można kupować bilety jednorazowe, jednogodzinne i dobowe - zarówno normalne jak i ulgowe.

Szczegółowe informacje na temat sposobu korzystania z aplikacji znajdują się na stronie internetowej www.ztm.kielce.pl. Ulotki i plakaty, wyjaśniające jak korzystać z mobilnej aplikacji, będą dostępne także w miejskich autobusach.

Aplikacja ma ułatwiać zakup biletów, w sytuacji gdy pasażer nie dysponuje wystarczającą ilością gotówki. Oferta uzupełnienia możliwości korzystania z Kieleckiej Karty Miejskiej, która pełni rolę biletu okresowego lub "elektronicznej portmonetki", umożliwiającej zapłatę za jednorazowy przejazd. Bilety papierowe nadal można kupować w automatach umieszczonych w autobusach i na przystankach, a także w sklepach, kioskach i punktach sprzedaży ZTM.

Podobał się artykuł? Podziel się!

 


KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.

ZOBACZ TAKŻE