Kolej z roku na rok traci udział w rynku

  • wnp.pl (Piotr Stefaniak)
  • 14-04-2013
  • drukuj
Kolej z roku na rok traci udział w rynku na rzecz innych gałęzi transportu, spada liczba przewożonych pasażerów i towarów, konieczne są zmiany określania stawek dostępu do infrastruktury oraz zwiększone nakłady na inwestycje i ich lepsza kontrola - alarmuje Instytut Jagielloński w analizie "Biała Księga Kolei", która zostanie opublikowana w końcu miesiąca.
Kolej z roku na rok traci udział w rynku

Kolej zaczęła tracić udział w rynku na rzecz transportu samochodowego w latach 90. ubiegłego wieku, kiedy nastąpiło zahamowanie inwestycji kolejowych.

Zdaniem Instytutu, w tej chwili jesteśmy w przełomowym momencie: konieczne staje się m.in. uporządkowanie sytuacji przewoźników kolejowych Grupy PKP, stawek dostępu do infrastruktury, optymalizacja sieci połączeń kolejowych.

Autorzy analizy określają stan polskiej kolei jako zły. Zła jest zarówno jakość infrastruktury kolejowej (zaledwie ok. 40 proc. torów jest w dobrym stanie technicznym), zaawansowany wiek taboru (wagony - mają średnio po ok. 26 lat), niska średnia prędkość handlowa pociągów towarowych (25 km/h).

Cały artykuł czytaj tutaj.

 


KOMENTARZE (1)ZOBACZ WSZYSTKIE

od dłuższego czasu twierdzę,że wszelkie zło na PKP wynika z utworzenia niezliczonej ilości spółek,powoduje to dezorganizację i niebotycznie podnosi koszty

Jerzy Świątek Piotrków Tr, 2013-04-15 11:21:24 odpowiedz

ZOBACZ WSZYSTKIE


ZOBACZ TAKŻE