Koleje Dolnośląskie rozwijają ofertę. Pasażerów przybywa

Koleje Dolnośląskie (KD) w 2012r. przewiozły 1,8 mln osób. To jest dwa razy więcej niż w 2011r. kiedy spółka odnotowała niewiele ponad 900 tys. pasażerów. W sumie w 2012r. z usług KD skorzystało dokładnie 939 570 pasażerów więcej niż w poprzednich dwunastu miesiącach.
Koleje Dolnośląskie rozwijają ofertę. Pasażerów przybywa
Jak informuje marszałek dolnośląski Rafał Jurkowlaniec, od kwietnia 2013r. na trasach województwa pojawi się pięć nowych składów Kolei Dolnośląskich. Elektryczne zespoły trakcyjne (EZT) kursować będą na odcinku Wrocław - Węgliniec (przez Legnicę, Bolesławiec). Osiągające prędkość do 160 km/h będą najszybszymi pociągami regionalnymi na Dolnym Śląsku.

Czas jazdy z Wrocławia do Węglińca skróci się dzięki temu o 25 minut. Z Wrocławia do Legnicy pojedziemy 11 minut krócej, a z Wrocławia do Bolesławca - 20 minut krócej. Średnia prędkość nowych EZT (uwzględniająca czas na hamowanie, postój i rozruch na stacjach) wyniesie ok. 90 km/h.

Podróż stać się ma się szybsza, ale i przyjemniejsza: pasażerowie będą mogli się cieszyć klimatyzacją. Wnętrze pociągu zostanie wyciszone i wyposażone w wygodne, ergonomiczne fotele. Na pokładzie działać będzie również bezprzewodowy internet. Skład będzie monitorowany. Wszystkie wagony zostały dostosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych.

W nowej jednostce znajdzie się 212 miejsc siedzących, czyli ok. 25 więcej niż w obecnie kursujących tradycyjnych składach elektrycznych (serii EN57). Kolejna nowość to system liczenia pasażerów, który pozwoli na uzyskanie dokładniejszych danych o frekwencji w poszczególnych kursach, a to ułatwi planowanie rozkładu jazdy.

Marszałek przypomina, że  w ciągu ostatnich kilkunastu miesięcy Koleje Dolnośląskie poszerzyły swoją ofertę o nowe pociągi i linie. W grudniu 2011r. uruchomiono nowe połączenia na trasach: z Wrocławia do Jelcza-Laskowic, do Wołowa, do Legnicy oraz do Zgorzelca.

Dzięki nowym autobusom szynowym kupionym za pieniądze z Regionalnego Programu Operacyjnego dla Województwa Dolnośląskiego, można było uruchomić połączenie z Jeleniej Góry do Zgorzelca (grudzień 2011r.). We współpracy z województwem lubuskim uruchomiono połączenie między Jelenią Górą i Zgorzelcem a Żarami. Do rozkładu jazdy powróciły również bezpośrednie pociągi z Wrocławia do Żar.

Podobał się artykuł? Podziel się!

 


KOMENTARZE (1)ZOBACZ WSZYSTKIE

I będzie jeszcze więcej pasażerów w 2013, dzięki nowemu Taborowi. Jazda 31WE to będzie coś:)! Oby w przyszłości na innych liniach także jeździły, to na pewno częściej bym korzystał.

Dziki, 2013-03-07 12:13:18 odpowiedz

ZOBACZ WSZYSTKIE


ZOBACZ TAKŻE