Koleje Małopolskie, Przewozy regionalne: Jest nowy rozkład jazdy pociągów

O 37 pociągów więcej wyjedzie na małopolskie tory, a dofinansowanie do przewozów kolejowych zostanie zwiększone o 13,5 mln zł - wynika z umów, jakie w sobotę (10 grudnia) podpisało województwo małopolskie z Kolejami Małopolskimi i Przewozami Regionalnymi na nowy rozkład jazdy 2016/2017.
Koleje Małopolskie, Przewozy regionalne: Jest nowy rozkład jazdy pociągów
Na trasie Tarnów - Nowy Sącz - Krynica pociągi będą jeździć pod szyldem wojewódzkiej spółki. (fot.malopolskie.pl)

Już w niedzielę (11 grudnia) pociągi wyjadą na trasy zgodnie z ogłoszonym rozkładem jazdy. Wystartuje również trzecia linia Szybkiej Kolei Aglomeracyjnej na trasie Kraków - Tarnów.

- Dla zarządu województwa zawsze najważniejszy jest pasażer. To dla osób, które chcą korzystać z transportu kolejowego przygotowujemy coraz lepszą ofertę, kupujemy nowoczesny tabor i rozwijamy kolej w Małopolsce tak, by nasi mieszkańcy na nowo przekonali się do kolei. Udowodniliśmy, że kolej może być atrakcyjna, dlatego będziemy konsekwentnie poprawiać naszą ofertę dla Małopolan - powiedział marszałek Jacek Krupa.

- Dla pasażera najważniejsze są punktualność, duża częstotliwość kursowania, atrakcyjna cena i komfort podróży a nie to, który przewoźnik obsługuje linię - dodał Krupa. Województwo Małopolskie jest organizatorem przewozów kolejowych w regionie.

Podpisane w sobotę (10 grudnia) umowy z operatorami wprowadzają nowy podział pracy przewozowej pomiędzy operatorami w rozkładzie jazdy 2016/2017. Jak zaznaczył marszałek, ustalenia pomiędzy województwem a operatorami mają jeden cel - zapewnienia pasażerom wysokiej jakości i jak największego komfortu podróżowania koleją na miarę XXI w.

Zgodnie z podpisanymi umowami na linii SKA3 Kraków - Tarnów 28 pociągów uruchomią Koleje Małopolskie, a 20 spółka Przewozy Regionalne. W pociągach obu przewoźników będą obowiązywały te same ceny biletów i będą one wzajemnie honorowane.

Marszałek w maju mówił, że Przewozy Regionalne nie w przyszłości "nie będą potrzebne", jednak "Przewozy Regionalne są w trakcie restrukturyzacji i mimo że wcześniej nie było wiadomo jak tak restrukturyzacja się zakończy - to teraz przewozy przyjęły strategię rozwoju" i dlatego również z tym przedsiębiorstwem województwo podpisało umowę.

Na trasie Tarnów - Nowy Sącz - Krynica pociągi będą jeździć pod szyldem wojewódzkiej spółki. Natomiast druga linia SKA z Krakowa do Miechowa/Sędziszowa będzie obsługiwana przez Przewozy Regionalne wydzierżawionymi od województwa pociągami typu Acatus. Na wszystkich liniach SKA zobaczymy wyłącznie nowoczesny tabor.

W rozkładzie jazdy 2016/2017 powróci również połączenie Sucha Beskidzka - Żywiec, które będzie obsługiwane przez 4 pociągi w weekendy (w tym jeden w relacji bezpośredniej Kraków-Żywiec). O dwa zostanie zwiększona liczba pociągów obsługująca linię Kraków Główny - Oświęcim przez Krzeszowice, a z 8 do 12 wzrośnie liczba kursów pomiędzy Krakowem a Kielcami przez Miechów. O dwa pociągi więcej pojedzie także na trasie Sędziszów - Katowice przez Wolbrom, Olkusz i Sławków.

W nowym rozkładzie Koleje Małopolskie uruchomią łącznie 117 pociągów, a Przewozy Regionalne 191 pociągów. Praca przewozowa Kolei Małopolskich zwiększy się w stosunku do poprzedniego rozkładu jazdy aż o 57 procent. Ponadto na trasie Oświęcim - Katowice nadal będzie jeździć 15 pociągów Kolei Śląskich. Na małopolskie tory w rozkładzie 2016/2017 wyjadą w sumie aż 323 pociągi - o 37 więcej niż obecnie.

Województwo zawarło z Kolejami Małopolskimi umowę na obsługę linii aż na 10 lat, co pozwoli rozpocząć w I kwartale przyszłego roku budowę zaplecza technicznego do obsługi pociągów Kolei Małopolskich i innych przewoźników obsługujących połączenia na terenie województwa, a po zakończeniu inwestycji (planowane na czerwiec 2018) zakłada się jej przedłużenie o kolejne pięć lat. Także umowa z małopolskim oddziałem Przewozów Regionalnych zawarta jest na dłuższy niż dotychczas okres - trzech lat.

Podobał się artykuł? Podziel się!

 


KOMENTARZE (6)ZOBACZ WSZYSTKIE

Dlaczego w pociągach Przewozów Regionalnych jest tak gorąco, czy maszyniści nie umieją ustawić właściwej temperatury?.Przede wszystkim mam na myśli poranny pociąg z Kielc do Krakowa, odjazd: 5,57, no i te beznadziejnie głupio ustawione długie postoje!. 03.01.2017r

pasażer, 2017-01-03 20:33:24 odpowiedz

Co KMł wypracowały przez rok, skoro takie dobre to dlaczego dalej nie "wypracowują"? Podejrzewam że gdyby nie stare poczciwe PR nie miał by kto obsługiwać linii

pasażerka, 2016-12-16 07:55:33 odpowiedz

Popieram przedmówców !!! to co miało miejsce w dniu wczorajszym to jest kpina !!! Wczoraj pociąg relacji Kraków Główny- Miechów o godz. 18.12 nie przyjechał. Wszyscy pasażerowie musieli wracać pociągiem regionalnym o 19.37 w warunkach karygodnych !!!!! Ogromny ścisk i brak miejsc stojących !!!!!!...! Żałuje , że nie robiłam zdjęcia ale nie zrobię tego błędu drugim razem ... Nowoczesna i przystępna kolej !!!!! To jakiś żart pociągi co godzinę i jazda w ścisku !!!! Żądam przywrócenia na trasę Małopolskich Przewozów Regionalnych tak jaki było to dotychczas!!! Większość pasażerów z podkrakowskich miejscowości zostali pasażerami Małopolskich kolei ze względu na komfort jazdy a także częstotliwość kursujących pociągów. Prośba do Marszałka o przywrócenie Małopolskim Przewozom Trasy Kraków - Główny Miechów !!!!!!!!!!! rozwiń

Ewelina Knafel, 2016-12-15 13:06:16 odpowiedz

ZOBACZ WSZYSTKIE


ZOBACZ TAKŻE