Koleje Mazowieckie modernizują pociągi. Osiemnasty pojazd wyjechał na tory

• Osiemnasty pojazd serii EN57AL, czyli zmodernizowanych pociągów EN57, wyjechał właśnie na tory.
• Pojazd Kolei Mazowieckich został zmodernizowany w ramach zawartej w grudniu 2015 r. umowy z ZNTK „Mińsk Mazowiecki” oraz Pojazdy Szynowe PESA Bydgoszcz.
• Wszystkie zmodernizowane pojazdy do tej pory są wykorzystywane do obsługi linii nr 6 Warszawa Wileńska–Małkinia. Docelowo ma ich być nawet 39.
Koleje Mazowieckie modernizują pociągi. Osiemnasty pojazd wyjechał na tory
Zmodernizowane pociągi są bardziej komfortowe dla pasażerów, ale też szybsze. (fot. KM)

Pojazdy EN57AL przeszły naprawy i zostały gruntownie zmodernizowane. Posiadają m.in. klimatyzację przedziałów pasażerskich, komfortowe i wyciszone wnętrze, nowe okna, podłogi, ściany i wygodne fotele. Do dyspozycji podróżnych jest nowoczesne WC z zamkniętym obiegiem i przewijakiem dla niemowląt. Pasażerowie mogą także korzystać z gniazdek elektrycznych zamontowanych pod fotelami. W pojazdach jest przejrzysty system informacji pasażerskiej, wi-fi, a także monitoring zewnętrzny oraz wewnętrzny. Pojazd w tej wersji jest przystosowany do potrzeb osób niepełnosprawnych.

Pociągów EN57AL wyprodukowano w Polsce ponad 1400. Powstawały w latach 1961-1993. Kompleksowa modernizacja składów pozwoli tchnąć w te maszyny nowe życie. A plany są szerokie.

- Jesteśmy w trakcie realizacji największego kontraktu na modernizacje elektrycznych zespołów trakcyjnych – mówi Czesław Sulima, dyrektor eksploatacyjny, członek zarządu Kolei Mazowieckich. - W połowie 2017 roku nasz park taborowy będzie składał się w znacznej większości ze zmodernizowanych oraz nowych pojazdów i będzie to duża zmiana. Już teraz na tory wyjechał 18 pojazd serii EN57AL, po gruntownej modernizacji i naprawie P5. To kolejny, istotny krok w kierunku poprawy jakości usług świadczonych przez Koleje Mazowieckie – zaznacza.

Gniazdka elektryczne, monitoring i wi-fi to tylko niektóre dogodności, jakie oferuje EN57AL. (fot. KM)
Gniazdka elektryczne, monitoring i wi-fi to tylko niektóre dogodności, jakie oferuje EN57AL. (fot. KM)

Zmodernizowane pociągi są nie tylko bardziej komfortowe, ale także szybsze. Dzięki zastosowaniu zupełnie nowych podzespołów została zwiększona moc układu napędowego umożliwiająca szybszą jazdę pojazdów (do 120 km na godzinę) oraz zwiększenie przyspieszenia.

W sumie KM posiadają już 108 gruntownie zmodernizowanych elektrycznych zespołów trakcyjnych. Umowa podpisana w grudniu 2015 roku przewiduje wykonanie 20 napraw z modernizacją w latach 2016-2017, z możliwością zwiększenia zakresu robót o dodatkowe 19 napraw, na wniosek zamawiającego.

Podobał się artykuł? Podziel się!

 


KOMENTARZE (1)ZOBACZ WSZYSTKIE

Wreszcie koniec jarania, chlania i krojenia w pociągach, kmiotki!

Żelaznodorożnyj, 2016-10-05 22:54:30 odpowiedz

ZOBACZ WSZYSTKIE