Kolejne „Radosne Szkoły” we Włocławku

  • GK/wloclawek.pl
  • 03-06-2011
  • drukuj
Trzem włocławskim szkołom podstawowym przyznano dotacje w II naborze wniosków w ramach rządowego programu „Radosna szkoła”.
Kolejne „Radosne Szkoły” we Włocławku

Wojewoda Kujawsko-Pomorski, Ewa Mes, zatwierdziła listę beneficjentów i wyraziła zgodę na ogłoszenie kolejnego, III naboru wniosków.

Dotacje – po 12 tys. zł. każda – w wyniku II naboru otrzymały: Szkoła Podstawowa nr 14, Szkoła Podstawowa nr 19 i Szkoła Podstawowa nr 20.

W tym roku w ramach programu dofinansowanie otrzymało 5 szkół, dla których organem prowadzącym jest samorząd Włocławka.

W ramach „Radosnej szkoły” samorządy otrzymują wsparcie finansowe na zakup pomocy dydaktycznych do miejsc zabaw w szkołach oraz na zorganizowanie szkolnych placów zabaw.

Podobał się artykuł? Podziel się!

 


KOMENTARZE (3)ZOBACZ WSZYSTKIE

obawiam sie, ze minie sporo lat zanim szkola bedzie radosna!!

Jubel, 2011-06-05 23:43:51 odpowiedz

tak tak nawet bardziej niż radosna, tylko choć mało zrozumiałe

Jubilat, 2011-06-04 19:04:30 odpowiedz

Radosna Szkoła ? Może być radośniejsza dla naszych dzieci jeśli naprawdę o to zadbamy wspólnie z Fundacją AZP. Widzę , ze ci coś robią konkretnego na naszych dzieciaków. Włączmy się w ich działania a zapewne nasze dzieciaki będą radosne - bez schorzeń kręgosłupa co w przyszłości oszczędzi nam rodzic...om i państwu nakładów na ich leczenie.Podstawowym meblem szkolnym jest ławka szkolna. Ławki stanowią przedmiot troski pedagogów i higienistów. Przebywanie w ławce przez wiele godzin jest niezgodne z naturą i potrzebami dziecka. Zatem nie może istnieć ławka, która by nie powodowała szkód. Może być tylko taka, która przysparza ich stosunkowo najmniej. Najlepsza jest ławka, w której uczeń siedzi najkrócej. Prawidłowa i odpowiednio dostosowana dla każdego ławka szkolna ma zasadniczy wpływ na kształtowanie się poprawnej postawy. Jej wymiary powinny odpowiadać wzrostowi i proporcjom ciała ucznia i pozwalać na wygodne, bez zmęczenia, nawet dłuższe siedzenie przy czytaniu, pisaniu i słuchaniu. Ławka nie odpowiadająca normom, nie dobrana do dziecka, może przyczynić się powstania lub utrwalenia wady postawy, a czasem i wady wzroku, pogarsza warunki pracy narządów wewnętrznych, zmusza dziecko do większego wysiłku fizycznego i zmniejsza wydajność pracy, zwłaszcza jeżeli jest to zjawisko stałe, wielogodzinne, codzienne, wielokrotne. Dla prawidłowej postawy dziecka w ławce szczególne ma wielkość tzw. Różnicy, czyli odległości od górnej powierzchni wewnętrznego pulpitu do powierzchni siedziska. Jeżeli "różnica" jest za mała - dziecko pochyla się nadmiernie nad pulpitem przy pisaniu. Jeżeli "różnica jest bywa za duża, powstaje sytuacja znacznie groźniejsza dla zdrowia. "Podciąganie obu ramion jest bowiem męczące i bolesne oraz zmniejsza zręczność rąk. Dziecko więc z reguły opuszcza lewe ramię i siedzi przez cały czas pobytu w szkole niesymetrycznie: z prawą ręką na blacie a lewą opuszczoną. Nadmierne zbliżenie głowy do książki sprzyja również krótkowzroczności. Ławka - pozornie dobra lub nawet wyglądająca na małą - może być za duża. Odpowiednia ławka powinna mieć pulpit na wysokości opuszczonych łokci dziecka siedzącego głęboko na siedzisku. Przy doborze ławki dla ucznia należy przyjąć albo zasadę wykorzystania ostatnich pomiarów wzrostu w gabinecie lekarza szkolnego, albo podać personelowi pedagogicznemu sposób łatwego dokonania pomiarów dla tego celu. Zasada prawidłowego rozmieszczenia uczniów w klasie polega na doborze ławki indywidualnie dla ucznia i przesunięcia jej wraz z uczniem na miejsce w klasie, wynikające na przykład ze sprawności jego słuchu, względów pedagogicznych itp. rozwiń

Marko, 2011-06-03 17:05:26 odpowiedz

ZOBACZ WSZYSTKIE


ZOBACZ TAKŻE