Kolejne miasta przystępują do Wspólnego Biletu Aglomeracyjnego

Łowicz, Głowno i Stryków - to kolejne miasta, które przystępują do Wspólnego Biletu Aglomeracyjnego (WBA).
Kolejne miasta przystępują do Wspólnego Biletu Aglomeracyjnego

Porozumienie rozszerzające ofertę WBA na linii łowickiej o komunikację lokalną Łowicza, Głowna i Strykowa podpisały w poniedziałek (23 lutego) władze tych miast, marszałek woj. łódzkiego i przedstawiciele przewoźników. Wcześniej wspólny bilet obowiązywał w Łodzi, Pabianicach, Zgierzu, Sieradzu, Zduńskiej Woli i Łasku.

"WBA to elektroniczna karta, która daje wygodę pasażerom, łączy samorządy wokół transportu kolejowego i integruje aglomerację łódzką z odległymi miejscowościami województwa. Ta inicjatywa cieszy się coraz większym powodzeniem wśród podróżnych. W czerwcu 2014 r. sprzedaliśmy 76 takich biletów, a w październiku już ponad tysiąc" - powiedział marszałek woj. łódzkiego Witold Stępień.

Burmistrz Strykowa Andrzej Jankowski zapewniał, że WBA to atrakcyjna oferta nie tylko dla mieszkańców jego gminy.

"Powstało już u nas kilka tysięcy miejsc pracy, w których zatrudnione są m.in. osoby dojeżdżające z Łodzi i Łowicza, a także bliższych okolic. Jest to więc kolejna oferta dla pracujących w gminie Stryków, ale także dla naszych mieszkańców, którzy uczą się, studiują i pracują w Łodzi" - powiedział Jankowski.

Z nowej oferty komunikacyjnej zadowolony był również burmistrz Głowna Grzegorz Janeczek, który podkreślił, że dla władz gminy włączenie się do WBA było też impulsem do tego, by od lutego "mała miejska komunikacja" w Głownie była darmowa dla mieszkańców miasta i dla przyjezdnych.

WBA to 30-dniowy elektroniczny bilet imienny ważny w pociągach ŁKA (spółka samorządu województwa), Przewozów Regionalnych i - w zależności od trasy - w pojazdach komunikacji miejskiej Łodzi, Pabianic, Zgierza, Sieradza, Łasku, Zduńskiej Woli, Łowicza, Głowna i Strykowa. Dzięki niemu nie trzeba kupować wielu biletów na poszczególne środki transportu w tych miastach, co ma ułatwiać podróżowanie i być tańszą alternatywą dla pasażerów.

Bilety aglomeracyjne można kupić m.in. w punktach sprzedaży łódzkiej "migawki" oraz na wybranych dworcach kolejowych. Łódzka Kolej Aglomeracyjna ruszyła w połowie czerwca ub. roku i obsługuje obecnie trasy z Łodzi do Koluszek, Łowicza i Sieradza oraz połączenia w ramach kolei obwodowej. Tabor ŁKA stanowi 16 pojazdów szynowych Flirt3 wyprodukowanych przez firmę Stadler Polska. Za kilka dni mają być dostarczone cztery kolejne, a w czerwcu w rozkładzie jazdy ŁKA pojawi się Kutno.

Wartość projektu "Budowa systemu Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej" przekracza 457 mln zł, z czego ponad 193 mln zł pochodzi z Funduszu Spójności.

 


KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.

ZOBACZ TAKŻE