PARTNER PORTALU
  • BGK

Kolejne tramwaje z Bochun dotarły do Łodzi

  • JS    7 maja 2018 - 21:28
Kolejne tramwaje z Bochun dotarły do Łodzi
Dwa tramwaje NF6D przyjechały z Bochum do Łodzi. To początek dostawy. W sumie do Łodzi trafią 34 takie wagony (fot. Witold Ancerowicz / UMŁ)

Dwa niskopodłogowe tramwaje NF6D zakupione przez MPK w Bochum są już w Łodzi. Do końca 2018 r. na łódzkich torach pojawi się w sumie 15 tramwajów tego typu.




Pierwszy używany tramwaj typu NF6D kupiony od przewoźnika z Bochum pojawił się w Łodzi w maju 2017 r. Pojazd testowany był na liniach 10, 11 oraz 14, na której jeździ do tej pory.

Jak poinformował Zbigniew Papierski, prezes MPK, tramwaj został bardzo pozytywnie oceniony przez pasażerów, którzy chwalili m.in. jego przestronność, dlatego łódzki przewoźnik zdecydował się na zakup wszystkich 34 używanych pojazdów NF6D, które przewoźnik z Bochum oferował do sprzedaży. - Pierwsze dwa tramwaje z tegorocznej dostawy są już w Łodzi, a następne dwa powinny dotrzeć 23-24 maja. Do końca 2018 r. trafi do nas 15 wagonów z Bochum. Planujemy, że co miesiąc na łódzkie tory będą wyjeżdżały kolejne dwa pojazdy NF6D.

Prezes łódzkiego MPK podkreśla, że choć tramwaje te mają już po 26 lat, to wciąż są pojazdami nowoczesnymi i w bardzo dobrym stanie technicznym. Specjaliści z łódzkiego MPK oceniają, że po niewielkiej modernizacji, każdy z tramwajów zakupionych w Bochum będzie mógł jeździć w Łodzi jeszcze przez kolejnych 25 lat.

Jak powiedział Dariusz Domański, zastępca kierownika Zakładu Techniki MPK, w tramwajach zakupionych w Bochum, przed wyruszeniem na łódzkie tory, trzeba zmienić polaryzację, wymienić sprzęgi oraz dostosować zasilanie do 600 V (w Bochum wynosiło 750 V). Zmiany wymaga również system informacji pasażerskiej. We wszystkich wagonach z Bochum pojawią się biletomaty.

MPK planuje, że za kilka miesięcy, tramwaje z Bochum będą sukcesywnie poddawane drugiemu etapowi modernizacji. Będzie ona obejmowała m.in. wyposażenie wagonów w przesuwane okna (pojazdy podobnie jak w Bochum nie będą miały klimatyzacji) oraz oddzielne drzwi dla motorniczego (specjaliści z MPK jeszcze analizują, czy jest to technicznie możliwe). Podczas tej modernizacji pojazdy zostaną przemalowane w barwy typowe dla łódzkiego MPK.

Prezes Zbigniew Papierski powiedział, że tramwaje typu NF6D sprowadzane z Bochum kosztują między 50 a 100 tys. euro (dla porównania nowa PESA kosztuje ok. 8 mln zł), a za wszystkie 34 pojazdy NF6D łódzkie MPK zapłaciło 3,1 mln. euro.

Facebook Podobał się artykuł? Podziel się!




REKLAMA




×
KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.