PARTNER PORTALU
  • BGK

Kolejne ułatwienia w stolicy

  • PAP    14 lipca 2010 - 21:10

W części stacjonarnych warszawskich automatów do sprzedaży biletów komunikacji miejskiej można zasilić konto telefonu komórkowego.




Opłatę za doładowanie telefonu uiszcza się gotówką, kartą płatniczą lub zbliżeniową - poinformował w środę Zarząd Transportu Miejskiego.

Z takiej funkcji można skorzystać jedynie w charakterystycznych, żółtogranatowych biletomatach; obecnie jest ich w stolicy 72. Wszystkich tego typu urządzeń jest w Warszawie ok. 200.

Jak przypomina ZTM, za pośrednictwem telefonu komórkowego można zapłacić za przejazd komunikacją miejską. W tym roku sprzedano w ten sposób prawie 114 tys. biletów - czasowych, dobowych, 3-dniowych i 7-dniowych.

Bilety stołecznej komunikacji można kupić w ponad 1,3 tys. punktach sprzedaży detalicznej. Stacjonarne biletomaty ustawiane są w najbardziej uczęszczanych punktach miasta, m.in. przy stacjach metra, dworcach kolejowych, węzłach przesiadkowych i przystankach.

Docelowo automaty będą też nieodłącznym elementem wyposażenia stołecznego taboru. Jednym z warunków ogłaszanych przez ZTM przetargów na obsługę komunikacyjną jest wyposażenie w biletomaty wszystkich pojazdów. Obecnie działa 12 takich urządzeń w autobusach Miejskich Zakładów Autobusowych, cztery - w pociągach SKM, a do połowy maja 2011 r. uruchomione zostaną biletomaty w 50 autobusach firmy Mobilis. Pojawią się także w zamówionych przez Tramwaje Warszawskie 186 składach.

W automatach można kupić wszystkie bilety kartonikowe - jednorazowe, czasowe (20-, 40-, 60- i 90-minutowe) oraz krótkookresowe (dobowe, 3- i 7-dniowe). Informacje na ekranie mogą być wyświetlane nie tylko po polsku, ale też w języku niemieckim i angielskim. Można też doładować kartę miejską. Bilety długookresowe można zakupić także przez internet.

Facebook Podobał się artykuł? Podziel się!




REKLAMA




×
KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.