Kolejny kredyt dla polskich kolei

Europejski Bank Inwestycyjny (EBI) udzielił 40 mln euro kredytu PKP Polskim Liniom Kolejowym SA (PLK) na modernizację torów kolejowych i systemu sygnalizacyjnego we wschodniej Polsce - poinformowała w środę Alicja Chytła z biura prasowego EBI.
Kolejny kredyt dla polskich kolei

Jak wyjaśniła Chytła, jest to kolejny kredyt dla PLK, łączna suma kredytów EBI na modernizację kolei w całej Polsce to 1,42 mld euro.

Dzięki wsparciu EBI zmodernizowane zostaną perony na stacjach w Siedlcach, Łukowie i Międzyrzecu Podlaskim oraz tory kolejowe między Warszawą a granicą z Białorusią. Ponadto ulepszony zostanie system sygnalizacyjny na odcinku ponad 78 km linii między Siedlcami a Białą Podlaską. Prace modernizacyjne mają się rozpocząć w 2013 r. i potrwają do końca 2015 r.

Inwestycja ta pozwoli na zmniejszenie kosztów utrzymania infrastruktury kolejowej i eksploatacji pociągów. Skróci się poza tym czas podróży, pociągi pasażerskie będą mogły jechać po zmodernizowanych torach z maksymalną prędkością 160 km/godz. (pociągi towarowe będą mogły osiągnąć prędkość do 120 km/godz.). Powinno to zachęcić do podróżowania koleją - podkreśla Chytła.

Jednym z celów EBI jest promowanie przyjaznych środowisku usług transportowych. Dzięki temu projektowi poprawi się nie tylko ich jakość, ale również zmniejszy się szkodliwy wpływu na środowisko naturalne m.in. dzięki wybudowaniu specjalnych ekranów akustycznych. Modernizacja 33 przejazdów kolejowych podniesie poziom bezpieczeństwa na tym odcinku.

Europejski Bank Inwestycyjny jest bankiem Unii Europejskiej, który udziela kredytów długoterminowych, jego udziałowcami jest 28 państw członkowskich UE. EBI zapewnia długoterminowe wsparcie finansowe dla inwestycji, przyczyniając się w ten sposób do realizacji celów polityki unijnej - zwłaszcza w takich dziedzinach jak przeciwdziałanie zmianom klimatycznym, wsparcie małych i średnich przedsiębiorstw czy zwiększanie innowacyjności i spójności.

W roku 2012 wysokość wsparcia finansowego udzielonego Polsce przez EBI wyniosła 4,4 mld euro, z czego 15 proc. było przeznaczone na projekty dotyczące transportu kolejowego i komunikacji miejskiej.

 


KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.

ZOBACZ TAKŻE