Komunikacja miejska w 2014 r.: więcej pasażerów, dłuższe linie

W 2014 r. komunikacja miejska realizowana była na ogólnej długości linii komunikacyjnych większej o 1,4% niż w 2013 r. Przewieziono o 2,5% więcej pasażerów.
Komunikacja miejska w 2014 r.: więcej pasażerów, dłuższe linie
Komunikacja miejska przewiozła w 2014 r. 3711 mln pasażerów, tj. o 2,5% więcej niż w 2013 r. Fot. ZTM Zamość

Komunikacja miejska dysponowała w 2014 r. zbliżonymi zasobami taboru, jak przed rokiem (liczba autobusów była mniejsza o 4 sztuki, tramwajów – o 6 sztuk, natomiast liczba trolejbusów wzrosła o 24 sztuki, czyli o 13,6%) – wynika z najnowszych danych GUS.

Z ogólnej liczby autobusów ponad 58,3% stanowiły pojazdy w wieku do 10 lat. Na alternatywne paliwo użytkowano 331 autobusów (w 9 województwach), co stanowiło 2,8% ogólnej liczby autobusów. Najwięcej tego typu pojazdów, podobnie jak przed rokiem, użytkowano w województwie podkarpackim (106 sztuk).

Rośnie liczba pasażerów w komunikacji miejskiej

Liczba autobusów komunikacji miejskiej przystosowanych do przewozu osób niepełnosprawnych zwiększyła się o 6,7%, a ich udział w ogólnej liczbie autobusów wzrósł z 76,4% w 2013 r. do 81,5% w 2014 r., zaś liczba tramwajów przystosowanych do przewozu tych osób wzrosła o 9,3% (ich udział w ogólnej liczbie tramwajów wzrósł z 20,1% do 22,0%).

Czytaj też: Komunikacja miejska: Skazani na dokładanie do niej

Taborem komunikacji miejskiej przewieziono 3711 mln pasażerów, tj. o 2,5% więcej niż w 2013 r. Ponadto przewozy w ramach komunikacji miejskiej prawie we wszystkich województwach świadczyły również przedsiębiorstwa komunikacji międzymiastowej. Autobusami tych firm (0,4 tys. pojazdów) przewieziono 24,7 mln pasażerów, tj. o 18,6% mniej niż przed rokiem.

Dominującą pozycję w komunikacji miejskiej w 2014 r. posiadały nadal firmy o liczbie pracujących powyżej 49 osób. Firmy te w dalszym ciągu koncentrowały prawie 92% liczby autobusów (tj. 10,6 tys. o łącznej pojemności 1176,3 tys. miejsc), ponad 99% tramwajów (tj. 3,4 tys. szt. o liczbie miejsc 456,9 tys.) i 100% trolejbusów (tj. 0,2 tys. szt. o pojemności 18,8 tys. miejsc) i przewiozły 95,2% ogólnej liczby pasażerów (tj. 3532 mln).

W końcu 2014 r. długość linii warszawskiego metra pozostała bez zmian wobec roku poprzedniego. Metro dysponowało większą o 60,9% liczbą wagonów niż przed rokiem, a ich łączny przebieg był wyższy o 10,3%. Liczba przewiezionych pasażerów była większa o 30,6% niż w 2013 r.

Podobał się artykuł? Podziel się!

 


KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.