PARTNER PORTALU
  • BGK

Kraków będzie miał metro? Już czyni pierwsze kroki

  • JS    24 lutego 2017 - 18:33
Kraków będzie miał metro? Już czyni pierwsze kroki
Chodzi o projekt wart 10 mln zł. Miasto ma szansę na uzyskanie 50 proc. dotacji. (fot. wikipedia.org)

Rosną szanse na otrzymanie przez Kraków dotacji na realizację Studium wykonalności budowy systemu szybkiego bezkolizyjnego transportu szynowego w Krakowie do sfinansowania w ramach unijnego instrumentu „Łącząc Europę” (CEF).




- Wiceminister Jadwiga Emilewicz poinformowała mnie, że Ministerstwo Rozwoju pozytywnie zaopiniowało nasz wniosek o dotację na sporządzenie Studium wykonalności budowy systemu szybkiego bezkolizyjnego transportu szynowego w Krakowie. Teraz czekamy na decyzję Komisji Europejskiej w tej sprawie - mówi Tadeusz Trzmiel, zastępca prezydenta Krakowa.

Chodzi o projekt wart 10 mln zł. Miasto ma szansę na uzyskanie 50 proc. dotacji. Decyzja powinna zapaść w ciągu kilku miesięcy. – Jeśli będzie pozytywna, jeszcze w tym roku rozpiszemy przetarg na przygotowanie studium wykonalności tak, żeby było ono gotowe w 2019 roku – informuje Tadeusz Trzmiel. - Taka dokumentacja będzie podstawą do rozpisania przetargu na realizację inwestycji w trybie zaprojektuj i wybuduj – dodaje.

Studium wykonalności budowy systemu szybkiego bezkolizyjnego transportu szynowego w Krakowie ma zostać przygotowane w oparciu o „Studium rozwoju systemu transportu Miasta Krakowa, w tym budowy metra”, wariant „Metro-Metrobus”.

Przypomnijmy, że opracowanie wskazuje na konieczność budowy systemu komunikacji podziemnej w ścisłym centrum miasta. Zakłada przebieg bezkolizyjnej linii szybkiego transportu szynowego na trasie Wschód-Zachód o długości około 15 km (łączącej dzielnice Bronowice i Nowa Huta z centrum miasta). Wariant wynikowy powstał jako efekt obszernych analiz społeczno-gospodarczych, ruchowych, ekonomicznych, finansowych, wrażliwości, realizacyjnych, wpływu na środowisko. W toku prac przeanalizowano kilkadziesiąt wariantów rozwoju systemu transportu, z których do dalszej realizacji zarekomendowano wariant IV.3 „Metro-Metrobus”. Ponadto, jako dalsze działania, autorzy opracowania wskazali wykonanie koncepcji i studiów wykonalności dla I etapu metra (tunelu pod Starym Miastem) i jego etapowego podłączenia do systemu tramwajowego.

Facebook Podobał się artykuł? Podziel się!




REKLAMA




×
KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.