Kraków pożegnał tramwaje z Norymbergi

Po 18 latach sprowadzone z Norymbergi tramwaje GT6 przechodzą do lamusa. Po raz pierwszy na torowiska Krakowa wyjechały 10 stycznia 1995 roku.
Kraków pożegnał tramwaje z Norymbergi

"Niedawno witaliśmy pierwszy w Krakowie elektryczny autobus miejski. Dziś żegnamy jeden z najstarszych tramwajów, kursujących po Krakowie. Nasz tabor poprawia się, a dowodem na to są nowoczesne Bombardiery i plany zakupów kolejnych dużych tramwajów" - mówił prezydent Jacek Majchrowski podczas pożegnania norymberskiego wagonu GT6.

Pierwsze cztery norymberskie wagony GT6 do Krakowa dotarły w listopadzie 1994 roku. Kilka tygodni później, 10 stycznia 1995 roku zaczęły wozić pasażerów. Od tego dnia nieprzerwanie przez 18 lat służyły krakowianom i turystom, kursując na wielu liniach tramwajowych.

Wagon GT6 posiadał czworo drzwi. Napędzany był dwoma silnikami o mocy 120kW każdy. Wszystkie wagony przed wprowadzeniem do ruchu przechodziły niewielkie remonty. Tramwajom nadano krakowskie barwy malując je na kremowo i niebiesko pozostawiając w oryginalnych barwach tylko jeden wagon o numerze 187.

Wycofany dziś z użytkowania model to nie jedyny tramwaj, który Kraków pozyskał z Norymbergi. „Łącznie otrzymaliśmy 157 wagonów. Obecnie wykorzystywany jest jedynie model N8, między innymi na linii 2" - informował rzecznik prasowy MPK.

Krakowska komunikacja może się poszczycić jednym z najnowocześniejszych taborów w kraju. Wszystkie autobusy kursujące po naszym mieście mają niską podłogę, w przypadku tramwajów ten współczynnik wynosi 44 proc.

W każdym tramwaju i około 200 autobusach działają automaty biletowe. W połowie tego roku po mieście kursować będzie łącznie 74 nowoczesnych Bombardierów. MPK rozważa również zakup 10 autobusów elektrycznych, a także 36 kolejnych wielkopojemnych tramwajów.

 


KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.

ZOBACZ TAKŻE

PARTNER SERWISU