PARTNER PORTALU
  • BGK

Kraków: Rusza przebudowa wiaduktów kolejowych po wschodniej stronie Wisły

  • PAP/AKC    7 maja 2018 - 17:17
Kraków: Rusza przebudowa wiaduktów kolejowych po wschodniej stronie Wisły
Rozpoczyna się najważniejsza inwestycja na terenie krakowskiego węzła kolejowego (fot.Twitter/PKP PLK)

W pierwszej połowie maja ruszą prace przy wiaduktach kolejowych nad ul. Powstańców Wielkopolskich w Krakowie. Przebudowa wiaduktu zakończy się w 2019 roku. Po modernizacji obiekt będzie szerszy i zmieszczą się na nim cztery tory kolejowe.




  • PKP Polskie Linie Kolejowe rozpoczynają przebudowę wiaduktów po wschodniej stronie Wisły w Krakowie, w ramach modernizacji linii kolejowej Kraków Główny Towarowy – Podłęże.
  • Jeszcze w tym miesiącu ruszy rozbudowa wiaduktu nad ul. Powstańców Wielkopolskich
  • Modernizacja linii kolejowej Kraków Główny-Podłęże, biegnącej przez centrum miasta, to obecnie o.

Jak poinformował Piotr Hamarnik z zespołu prasowego PKP PLK, w pierwszej połowie maja ruszą prace przy wiaduktach kolejowych nad ul. Powstańców Wielkopolskich. Na początek - do czerwca - robotnicy zajmą się pracami przy torach, które nie będą wymagać zmian w organizacji ruchu na ulicy pod obiektem. Później zajęty zostanie jeden z trzech pasów ruchu jezdni, biegnącej w kierunku ul. Wielickiej. Intensywne prace budowlane zaplanowane są na wybrane weekendy. Wówczas będą zajmowane dwa pasy ruchu. O terminach prowadzenia prac PLK będą informować z wyprzedzeniem.

Czytaj też: Zakończył się pierwszy etap modernizacji linii kolejowej Kraków Główny – Kraków Mydlniki

Przebudowa wiaduktu zakończy się w 2019 roku. Po modernizacji obiekt będzie szerszy i zmieszczą się na nim cztery tory kolejowe. Przesunięcie podpór obiektu zapewni dodatkowe miejsce na chodnik lub ścieżkę rowerową. Dodatkowe tory pojawią się także na sąsiednim obiekcie, znajdującym się nad jezdnią w stronę ul. Nowohuckiej. Roboty rozpoczną się tam w lipcu i zakończą w przyszłym roku.

W środę ruszy kolejny etap modernizacji przejścia dla pieszych w ciągu ul. Racławickiej. W związku z szerokim zakresem prac i potrzebą zapewnienia bezpieczeństwa przejście zostanie wyłączone z użytku. Piesi mogą korzystać z alternatywnego przejścia podziemnego przy stacji Kraków Łobzów.

14 maja rozpocznie się kolejny etap przebudowy wiaduktu nad ul. Łokietka polegający na rozbiórce fragmentu tego obiektu. W trakcie prac wyburzeniowych, ze względów bezpieczeństwa, wiadukt zostanie zamknięty zarówno dla ruchu pieszego, jak i samochodowego. Rozbiórka zakończy się 25 maja i wówczas piesi, i rowerzyści ponownie będą korzystać z przejścia. Ruch samochodowy zostanie przywrócony po zakończeniu prac konstrukcyjnych, za ok. 5 miesięcy. Wszystkie prace przy tym wiadukcie zakończą się w 2019 roku.

Jak przypomniał Hamarnik, w ramach modernizacji linii kolejowej pomiędzy Krakowem Głównym a Podłężem, PKP PLK wybudują 56 nowych obiektów, m.in. mostów, wiaduktów i przejść podziemnych. Wykonawca rozpoczął już przebudowę 40 obiektów.

Rozpoczęte w lipcu zeszłego roku prace modernizacyjne linii średnicowej E30 zakładają zastąpienie nową, 850-metrową estakadą nasypu ziemnego biegnącego przez centrum Krakowa i dobudowanie na nim dwóch par torów oraz powstanie nowych mostów na Wiśle i stacji kolejowych. Inwestycja o wartości 240,8 mln euro, z czego unijne dofinansowanie wynosi 194,9 mln euro, powinna się zakończyć w 2020 r.

Kontrakt obejmuje modernizację blisko 20-km odcinka torowiska. Prace wykonywane są na liniach kolejowych nr 133 i 91. Wymieniona zostanie sieć trakcyjna, rozjazdy i urządzenia sterowania ruchem kolejowym. Dla usprawnienia ruchu aglomeracyjnego i zwiększenia przepustowości zarządca infrastruktury dobuduje dwie pary torów na odcinku biegnącym przez centrum miasta - od stacji Kraków Główny Osobowy do stacji Kraków Płaszów, a także jedną parę na odcinku Kraków Płaszów - Kraków Bieżanów.

Przebudowane będą cztery stacje kolejowe: Kraków Główny Towarowy, Kraków Główny Osobowy, Kraków Płaszów, Kraków Bieżanów. Powstaną także dwa dodatkowe przystanki dla pociągów Kolei Małopolskich i Szybkiej Kolei Miejskiej - Kraków Grzegórzki i Kraków Złocień, które wyposażone będą m.in. w system informacji pasażerskiej; dostosowane będą też dla osób niepełnosprawnych.

Facebook Podobał się artykuł? Podziel się!




REKLAMA




×
KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.