PARTNER PORTALU
  • BGK

Kraków: Solaris Bus&Coach dostarczy 77 autobusów przegubowych dla MPK

  • pt/pap    31 października 2016 - 14:55
Kraków: Solaris Bus&Coach dostarczy 77 autobusów przegubowych dla MPK
Nowe niskopodłogowe pojazdy będą wyposażone w klimatyzację, automaty biletowe i nowoczesne systemy informacji pasażerskiej (fot.mpkkrakow)

• 77 autobusów przegubowych z silnikami spełniającymi najwyższą europejską normę emisji spalin Euro 6 dostarczy MPK w Krakowie firma Solaris Bus&Coach SA w konsorcjum z PKO Leasing SA.
• Cena pojazdów to 120,8 mln zł netto.




Jak poinformował rzecznik MPK Marek Gancarczyk, w przetargu na dostawę w formie leasingu finansowego 77 autobusów przegubowych o długości 18 m oferty złożyło dwóch producentów, z których oferta jednego - EvoBus Polska i PeKaO Leasing została odrzucona. Oferent nie zgodził się z tym rozstrzygnięciem i skierował sprawę do Krajowej Izby Odwoławczej - ta jego odwołanie odrzuciła.

Według zapowiedzi przewoźnika po uprawomocnieniu się decyzji KIO zostanie podpisana umowa z konsorcjum Solaris Bus&Coach i PKO Leasing. Od tego momentu producent będzie miał siedem miesięcy na dostarczenie autobusów do Krakowa.

Nowe niskopodłogowe pojazdy będą wyposażone w klimatyzację, automaty biletowe i nowoczesne systemy informacji pasażerskiej.

Pozyskanie autobusów przegubowych, to kolejne duże zamówienie realizowane przez krakowskiego przewoźnika. W tym roku sfinalizował on duży program inwestycyjny dotyczący zakupu 107 ekologicznych autobusów. Inwestycja o wartości ponad 167,4 mln zł uzyskała dofinansowanie z funduszy unijnych - ponad 115,7 mln zł będzie pochodzić z Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Małopolskiego na lata 2014-2020.

Wszystkie pojazdy z tej puli dostarczają krajowi producenci: Solaris Bus&Coach - 60 autobusów spalinowych o długości 12 metrów, 12 pojazdów hybrydowych o długości 18 metrów oraz 20 autobusów elektrycznych o długości 12 i 18 metrów oraz Autosan - 15 krótkich autobusów spalinowych o długości 9 metrów.

Prezes krakowskiego MPK Rafał Świerczyński informował wcześniej, że zaplanowana wymiana taboru zbliża przewoźnika do osiągnięcia w 2017 r. celu strategicznego, jakim jest posiadanie 80 proc. autobusów spełniających wysokie normy emisyjne Euro 5 i 6 oraz bezemisyjnych.

Facebook Podobał się artykuł? Podziel się!




REKLAMA




×
KOMENTARZE (1)

  • EKOLOG, 2016-10-31 16:47:06

    No przecież miały być autobusy ładowane prądem elektrycznym,przyjazne dla środowiska!! Czy te spełniane normy emisyjne nie będa przypadkiem podobne do wyników emisji spalin ostatnio ujawnionych w znanej marce samochodów??