Krakowianie polubili bilety okresowe

Z analizy sprzedaży biletów komunikacji miejskiej wynika, że rośnie liczba stałych klientów krakowskiej komunikacji miejskiej. W porównaniu z rokiem ubiegłym pasażerowie kupili więcej biletów okresowych.
Krakowianie polubili bilety okresowe

Z porównania sprzedaży biletów z pierwszych 5 miesięcy 2013 roku z analogicznym okresem roku ubiegłego roku wynika, że krakowska komunikacja miejska ma coraz więcej stałych klientów - informuje krakowski magistrat.

Od stycznia do maja sprzedano 963 tys. biletów okresowych, czyli o 91 tys. (ok. 10 proc) więcej niż przez pierwsze pięć miesięcy roku 2012. Z tego tytułu do budżetu trafiło niemal 62 mln zł, o ok. 7 mln zł więcej niż rok wcześniej.

Najpopularniejszy jest tradycyjnie bilet okresowy na wszystkie linie, który zakupiło 557 tys. pasażerów, aż o 50 tys. więcej niż rok wcześniej. Dużym zainteresowaniem cieszą się również bilety na dwie linie, których sprzedano 80 tys., a w analogicznym okresie rok wcześniej było to ok. 67 tys. biletów.

Duże zmiany nastąpiły również w strukturze sprzedaży biletów do kasowania. Od stycznia do maja 2012 roku krakowianie zakupili 24 mln takich biletów, zaś w tym samym okresie tego roku ta liczba wyniosła 20 mln sztuk. W roku 2012 największą popularnością cieszyły się bilety kwadransowe, których sprzedano 10,5 mln. Dziś prym wiodą bilety 20 minutowe, których sprzedano niemal 12 mln sztuk. Całkowite dochody ze sprzedaży biletów do kasowania wyniosły w tym roku 51 mln zł. Pierwsze pięć miesięcy zeszłego roku przyniosły zaś 48 mln zł dochodu
 

 


KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.

ZOBACZ TAKŻE