PARTNER PORTALU
  • BGK

Krakowskie MPK kupuje trzy autobusy do obsługi linii tele-busa

  • PAP/AH    15 marca 2018 - 17:16
Krakowskie MPK kupuje trzy autobusy do obsługi linii tele-busa
(fot. MPK Kraków)

Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne w Krakowie podpisało w czwartek umowę na dostawę trzech małych autobusów miejskich do obsługi linii tele-busów, czyli autobusów wzywanych na telefon. Kraków jako pierwsze miasto w Polsce wprowadził tę usługę w 2007 roku.




  • Nowe autobusy będą wykorzystywane do obsługi linii tele-busa, funkcjonującej w peryferyjnych rejonach Płaszowa i Rybitw.
  • Tele-busy funkcjonują w Krakowie od 2007 roku.
  • Pasażerowie zamawiają pojazd przez telefon, a trasa i czas ich przejazdu nie są sztywno określone.

Jak poinformował rzecznik MPK Marek Gancarczyk, umowa została podpisana z firmą Automet, która za pół roku ma dostarczyć pojazdy oparte konstrukcyjnie na bazowym furgonie Mercedes-Benz Sprinter, spełniającym najwyższy europejski poziom emisji spalin Euro 6.

Cechą charakterystyczną nowych tele-busów jest duża zwrotność i małe gabaryty, pozwalające dojechać do miejsc niedostępnych dla standardowych autobusów. 7,4 metrowe pojazdy mogą zabrać 13 pasażerów na miejscach siedzących i 16 na miejscach stojących. Koszt ich zakupu wyniósł ponad 2 mln zł brutto.

Pojazdy będą posiadać rampę wjazdową ułatwiającą wsiadanie i wysiadanie osobom poruszającym się na wózkach inwalidzkich. Zostaną wyposażone w klimatyzację, tablice elektroniczne, automat biletowy i monitoring.

Nowe autobusy będą wykorzystywane do obsługi linii tele-busa, funkcjonującej w peryferyjnych rejonach Płaszowa i Rybitw.

Rzecznik przypomniał, że tele-busy funkcjonują w Krakowie od 2007 roku. Początkowo kursowały w rejonie Rybitw, Przewozu i Płaszowa. Pierwsza tego typu usługa w kraju została wprowadzona w ramach unijnego programu Caravel/Civitas i spotkała się z dużym zainteresowaniem podróżnych.

Pasażerowie zamawiają pojazd przez telefon, a trasa i czas ich przejazdu nie są sztywno określone. W tele-busach obowiązują standardowe bilety MPK. Miesięcznie średnia liczba pasażerów tego rodzaju transportu zbiorowego wynosi ok. 4 tys. osób.

- Usługa tele-busa zmieniała się i dostosowywała do potrzeb mieszkańców. W ciągu niemal 11 lat tele-bus rozszerzał swoje granice cztery razy - wyjaśnił Gancarczyk. Według niego ofertą zostały objęte przede wszystkim szkoły, a małe autobusy MPK w Krakowie stały się pewnym i bezpiecznym środkiem transportu dla małych dzieci.

- Przystanki zlokalizowane przed wejściem do szkół w rejonie kursów tele-busa zminimalizowały konieczność przejść przez ulicę, co jest szczególnie ważne w kwestii bezpieczeństwa dzieci. Po zakończeniu budowy nowej linii tramwajowej do Małego Płaszowa, tele-bus stał się także wygodnym środkiem podróży do tramwaju - dodał przedstawiciel MPK.

Facebook Podobał się artykuł? Podziel się!




REKLAMA




×
KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.