PARTNER PORTALU
  • BGK

Kranówka na zdrowie. Wodociągi stawiają na nową markę

  • aw    27 czerwca 2017 - 16:44
Kranówka na zdrowie. Wodociągi stawiają na nową markę
DomoVita ma skupiać wodociągi w całym kraju. Jej celem jest promocja picia wody z ujęć miejskich (fot.fotolia)

- Przygotowaliśmy szczegółową analizę preferencji Polaków, ich obaw i lęków i wiemy już, że nadal niezbędna jest w tym obszarze edukacja. A przecież picie wody z kranu jest w pełni bezpieczne i zdrowe. No i woda dostarczana przez wodociągi jest po prostu smaczna - wyjaśnia pomysłodawca marki DomoVita Jacek Sadowski.




• 2/5 Polaków z obawy przed zanieczyszczeniami rezygnuje z picia wody z kranu mimo, że ta coraz częściej dorównuje, a nawet przewyższa jakością wody dostępne w sklepach.

• Do picia “kranówki” zdecydowało się więc przekonać swoich klientów Otwockie Przedsiębiorstwo Wodociągów i Kanalizacji (OPWiK).

• Jako pierwsze w Polsce wdrożyło projekt ogólnopolskiej marki wody z kranu DomoVita.

 

Tylko co ósmy Polak wodę butelkowaną wymienia na wodę z miejskiego ujęcia. Polacy nie chcą jej pić z obawy przed jej niepewnym składem. Jeżeli już decydujemy się na szklankę “kranówki” to zwykle wodę wcześniej gotujemy, pozbywając się tego, co w niej najcenniejsze.

Tymczasem, jak podkreślają eksperci, woda dostarczana do naszych domów przez przedsiębiorstwa wodociągowe poddawana jest znacznie bardziej restrykcyjnym badaniom niż ta, którą znajdziemy na sklepowych półkach.

- Niewielu wie, że nasza woda ma właściwości wody źródlanej, a jej walory potwierdzają restrykcyjne normy jakości i bezpieczeństwa żywności ISO 22000.2005. Może być więc doskonałym zamiennikiem wody butelkowanej - wyjaśnia Mieczysław Kostyra, prezes OPWiK.

Kwestie oszczędności i ekologii

Picie wody z kranu to także spora oszczędność.

- Zakup 0,5 l butelki wody w sklepie to koszt porównywalny z zakupem 360 l wody miejskiej. Polacy wypijają przeciętnie około 1,5 l wody dziennie, czteroosobowa rodzina na wodę zakupioną w sklepie wydaje każdego dnia ok. 6 zł. Niewiele? W skali roku to już ponad 2 tysiące złotych, które może zaoszczędzić pijąc wodę z kranu - wyjaśnia Kostyra.

A co z ekologią? - Każdy z nas produkuje średnio ok. 280 kg śmieci rocznie, a do naszych koszy co roku trafia prawie 400 plastikowych butelek po napojach, w tym butelkowanej wodzie - dodaje Kostyra.

Warto o tym mówić

- Przygotowaliśmy szczegółową analizę preferencji Polaków, ich obaw i lęków i wiemy już, że nadal niezbędna jest w tym obszarze edukacja. A przecież picie wody z kranu jest w pełni bezpieczne i zdrowe. No i woda dostarczana przez wodociągi jest po prostu smaczna - wyjaśnia pomysłodawca marki DomoVita Jacek Sadowski, szef krakowskiej agencji Demo Effective Launching.

DomoVita powstała z myślą o działaniach na skalę ogólnopolską i ma skupiać wodociągi w całym kraju. Jej celem jest promocja picia wody z ujęć miejskich. Ma także zachęcać Polaków do podłączania się do systemów wodociągowych. Częścią akcji będzie też dostarczanie do szkół poidełek, z których będą korzystać uczniowie placówek na terenie działań wodociągów.

Konferencja inaugurująca markę odbędzie się w otwockim Teatrze im. Stefana Jaracza 29 czerwca.

Facebook Podobał się artykuł? Podziel się!




REKLAMA




×
KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.