Kranówka na zdrowie. Wodociągi stawiają na nową markę

- Przygotowaliśmy szczegółową analizę preferencji Polaków, ich obaw i lęków i wiemy już, że nadal niezbędna jest w tym obszarze edukacja. A przecież picie wody z kranu jest w pełni bezpieczne i zdrowe. No i woda dostarczana przez wodociągi jest po prostu smaczna - wyjaśnia pomysłodawca marki DomoVita Jacek Sadowski.
Kranówka na zdrowie. Wodociągi stawiają na nową markę
DomoVita ma skupiać wodociągi w całym kraju. Jej celem jest promocja picia wody z ujęć miejskich (fot.fotolia)

• 2/5 Polaków z obawy przed zanieczyszczeniami rezygnuje z picia wody z kranu mimo, że ta coraz częściej dorównuje, a nawet przewyższa jakością wody dostępne w sklepach.

• Do picia “kranówki” zdecydowało się więc przekonać swoich klientów Otwockie Przedsiębiorstwo Wodociągów i Kanalizacji (OPWiK).

• Jako pierwsze w Polsce wdrożyło projekt ogólnopolskiej marki wody z kranu DomoVita.

 

Tylko co ósmy Polak wodę butelkowaną wymienia na wodę z miejskiego ujęcia. Polacy nie chcą jej pić z obawy przed jej niepewnym składem. Jeżeli już decydujemy się na szklankę “kranówki” to zwykle wodę wcześniej gotujemy, pozbywając się tego, co w niej najcenniejsze.

Tymczasem, jak podkreślają eksperci, woda dostarczana do naszych domów przez przedsiębiorstwa wodociągowe poddawana jest znacznie bardziej restrykcyjnym badaniom niż ta, którą znajdziemy na sklepowych półkach.

- Niewielu wie, że nasza woda ma właściwości wody źródlanej, a jej walory potwierdzają restrykcyjne normy jakości i bezpieczeństwa żywności ISO 22000.2005. Może być więc doskonałym zamiennikiem wody butelkowanej - wyjaśnia Mieczysław Kostyra, prezes OPWiK.

Kwestie oszczędności i ekologii

Picie wody z kranu to także spora oszczędność.

- Zakup 0,5 l butelki wody w sklepie to koszt porównywalny z zakupem 360 l wody miejskiej. Polacy wypijają przeciętnie około 1,5 l wody dziennie, czteroosobowa rodzina na wodę zakupioną w sklepie wydaje każdego dnia ok. 6 zł. Niewiele? W skali roku to już ponad 2 tysiące złotych, które może zaoszczędzić pijąc wodę z kranu - wyjaśnia Kostyra.

A co z ekologią? - Każdy z nas produkuje średnio ok. 280 kg śmieci rocznie, a do naszych koszy co roku trafia prawie 400 plastikowych butelek po napojach, w tym butelkowanej wodzie - dodaje Kostyra.

Warto o tym mówić

- Przygotowaliśmy szczegółową analizę preferencji Polaków, ich obaw i lęków i wiemy już, że nadal niezbędna jest w tym obszarze edukacja. A przecież picie wody z kranu jest w pełni bezpieczne i zdrowe. No i woda dostarczana przez wodociągi jest po prostu smaczna - wyjaśnia pomysłodawca marki DomoVita Jacek Sadowski, szef krakowskiej agencji Demo Effective Launching.

DomoVita powstała z myślą o działaniach na skalę ogólnopolską i ma skupiać wodociągi w całym kraju. Jej celem jest promocja picia wody z ujęć miejskich. Ma także zachęcać Polaków do podłączania się do systemów wodociągowych. Częścią akcji będzie też dostarczanie do szkół poidełek, z których będą korzystać uczniowie placówek na terenie działań wodociągów.

Konferencja inaugurująca markę odbędzie się w otwockim Teatrze im. Stefana Jaracza 29 czerwca.

Podobał się artykuł? Podziel się!

 


KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.