Krośnieński MKS idzie z duchem czasu

  • krosnocity.pl
  • 26-10-2012
  • drukuj
Bilety dzienne, tańsze przejazdy jednorazowe, wygodne i nowe autobusy oraz rozkłady jazdy dopasowane do potrzeb pasażerów. Krośnieński MKS zmienia się, aby dopasować swoje usługi do potrzeb mieszkańców.
Krośnieński MKS idzie z duchem czasu
- Aby dopasować swoje usługi do potrzeb mieszkańców podróżujących MKS-ami, zmieniamy i unowocześniamy tabor - mówi Kazimierz Szpak - Prezes MKS w Krośnie. Dzięki dofinansowaniu ze środków unijnych udało nam się zakupić dziewięć nowych, dostosowanych do potrzeb osób niepełnosprawnych, autobusów; kupujemy też mniejsze busy, które pomogą nam konkurować z rozwijającym się dynamicznie rynkiem przewozów prywatnych.

Jednak zmiany, które są wprowadzane, aby jak najlepiej sprostać potrzebom mieszkańców, dotyczą głównie rozkładów jazdy, taryf i cen biletów. Po konsultacjach z dyrektorami szkół, rozkłady dostosowywane są do planów lekcji w poszczególnych szkołach, wprowadzone zostały nowe rodzaje biletów i obniżone ich ceny.

- W lecie tego roku wprowadziliśmy bilety dzienne pozwalające podróżować wszystkimi autobusami komunikacji miejskiej za 3 i 5 zł (odpowiednio bilet ulgowy i normalny) - mówi Grzegorz Sas z MKS - obniżyliśmy ceny biletów jednorazowych i miesięcznych; ujednoliciliśmy też zasady podróżowania naszymi autobusami.

Zmieniono zasady korzystania z biletów miesięcznych. Zlikwidowano tzw. bilety „trasowane" na przejazd ze stref podmiejskich do strefy miejskiej i obecnie posiadacze takich biletów mogą swobodnie poruszać się po całym Krośnie. Dla osób już korzystających z biletów miesięcznych na całą strefę miejską, jak i dla potencjalnych nowych klientów, chcących skorzystać z tego rodzaju oferty, zastosowano obniżkę cen biletów.

Utrzymane zostały dotychczasowe zniżki i ulgi. Również osoby powyżej 70 roku życia będące mieszkańcami Krosna mogą podróżować bezpłatnie. Tutaj jednak, już pewien czas temu, nastąpiła istotna zmiana - osoby uprawnione do bezpłatnych przejazdów komunikacją miejską zobowiązane są do posiadania i używania Karty Miejskiej.

- Osoby starsze są uprawnione do bezpłatnych przejazdów. Nie znaczy to jednak, że przejazdy te są darmowe. Ich koszt ponosi miasto, a więc i jego mieszkańcy - podkreśla prezes Szpak. Zdajemy sobie sprawę, że każda zmiana potrzebuje czasu na wdrożenie, apelujemy jednak do osób posiadających uprawnienia do bezpłatnego podróżowania, aby przy wejściu do autobusu przyłożyły swoją kartę do czytnika i tym samym oznaczyły swoją obecność.

Do tej pory osoby, które nie stosowały się do nowych zasad były upominane przez kontrolerów, jesteśmy jednak zmuszeni, w takich sytuacjach, zacząć stosować kary. Jest to konieczne do dokładnego rozliczenia się z miastem - dodaje szef MKS.

Wprowadzona w ubiegłym roku Karta Miejska jest także „nośnikiem" biletów miesięcznych i tzw. Elektronicznej Portmonetki. Osoby chcące wykupić bilet miesięczny lub zmienić rodzaj biletu proszone są o zgłaszanie się do punktów obsługujących Kartę Miejską w siedzibie MKS przy ul. Fredry oraz w budynkach Urzędu Miasta przy ul. Staszica i Lwowskiej. Zakupu biletu można dokonać również u każdego kierowcy MKS.

Elektroniczna portmonetka jest rodzajem „przedpłaconego" biletu, pulą, z której każdorazowo, korzystając z komunikacji miejskiej, odliczana jest kwota za dany przejazd. Ważne jest jednak, aby w tym przypadku, odznaczyć swoją obecność w autobusie dwukrotnie: wsiadając i wysiadając z pojazdu. Warto zauważyć, że korzystając z Elektronicznej portmonetki płacimy za przejazd mniej w porównaniu do ceny biletu zakupionego bezpośrednio u kierowcy. W przypadku biletu normalnego jest to różnica 20 groszy, a ulgowego - 10.

- W wielu miastach, także tych podobnych do Krosna, komunikacja miejska działa sprawnie. Obniżając ceny biletów, dopasowując rozkłady jazdy czy unowocześniając tabor chcemy, aby MKS stał się wygodnym środkiem transportu, z którego mieszkańcy będą korzystali chętnie i często - podsumowuje Kazimierz Szpak. Planujemy otworzyć czwarty punkt obsługujący Kartę Miejską, rozważamy wprowadzenie nowych biletów i dalszą modernizację floty - wszystko by lepiej sprostać oczekiwaniom mieszkańców - kończy rozmowę.

 


KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.

ZOBACZ TAKŻE