PARTNER PORTALU
  • BGK

Krośnieński MKS idzie z duchem czasu

  • krosnocity.pl    26 października 2012 - 18:10
Krośnieński MKS idzie z duchem czasu

Bilety dzienne, tańsze przejazdy jednorazowe, wygodne i nowe autobusy oraz rozkłady jazdy dopasowane do potrzeb pasażerów. Krośnieński MKS zmienia się, aby dopasować swoje usługi do potrzeb mieszkańców.




- Aby dopasować swoje usługi do potrzeb mieszkańców podróżujących MKS-ami, zmieniamy i unowocześniamy tabor - mówi Kazimierz Szpak - Prezes MKS w Krośnie. Dzięki dofinansowaniu ze środków unijnych udało nam się zakupić dziewięć nowych, dostosowanych do potrzeb osób niepełnosprawnych, autobusów; kupujemy też mniejsze busy, które pomogą nam konkurować z rozwijającym się dynamicznie rynkiem przewozów prywatnych.

Jednak zmiany, które są wprowadzane, aby jak najlepiej sprostać potrzebom mieszkańców, dotyczą głównie rozkładów jazdy, taryf i cen biletów. Po konsultacjach z dyrektorami szkół, rozkłady dostosowywane są do planów lekcji w poszczególnych szkołach, wprowadzone zostały nowe rodzaje biletów i obniżone ich ceny.

- W lecie tego roku wprowadziliśmy bilety dzienne pozwalające podróżować wszystkimi autobusami komunikacji miejskiej za 3 i 5 zł (odpowiednio bilet ulgowy i normalny) - mówi Grzegorz Sas z MKS - obniżyliśmy ceny biletów jednorazowych i miesięcznych; ujednoliciliśmy też zasady podróżowania naszymi autobusami.

Zmieniono zasady korzystania z biletów miesięcznych. Zlikwidowano tzw. bilety „trasowane" na przejazd ze stref podmiejskich do strefy miejskiej i obecnie posiadacze takich biletów mogą swobodnie poruszać się po całym Krośnie. Dla osób już korzystających z biletów miesięcznych na całą strefę miejską, jak i dla potencjalnych nowych klientów, chcących skorzystać z tego rodzaju oferty, zastosowano obniżkę cen biletów.

Utrzymane zostały dotychczasowe zniżki i ulgi. Również osoby powyżej 70 roku życia będące mieszkańcami Krosna mogą podróżować bezpłatnie. Tutaj jednak, już pewien czas temu, nastąpiła istotna zmiana - osoby uprawnione do bezpłatnych przejazdów komunikacją miejską zobowiązane są do posiadania i używania Karty Miejskiej.

- Osoby starsze są uprawnione do bezpłatnych przejazdów. Nie znaczy to jednak, że przejazdy te są darmowe. Ich koszt ponosi miasto, a więc i jego mieszkańcy - podkreśla prezes Szpak. Zdajemy sobie sprawę, że każda zmiana potrzebuje czasu na wdrożenie, apelujemy jednak do osób posiadających uprawnienia do bezpłatnego podróżowania, aby przy wejściu do autobusu przyłożyły swoją kartę do czytnika i tym samym oznaczyły swoją obecność.

Do tej pory osoby, które nie stosowały się do nowych zasad były upominane przez kontrolerów, jesteśmy jednak zmuszeni, w takich sytuacjach, zacząć stosować kary. Jest to konieczne do dokładnego rozliczenia się z miastem - dodaje szef MKS.

Wprowadzona w ubiegłym roku Karta Miejska jest także „nośnikiem" biletów miesięcznych i tzw. Elektronicznej Portmonetki. Osoby chcące wykupić bilet miesięczny lub zmienić rodzaj biletu proszone są o zgłaszanie się do punktów obsługujących Kartę Miejską w siedzibie MKS przy ul. Fredry oraz w budynkach Urzędu Miasta przy ul. Staszica i Lwowskiej. Zakupu biletu można dokonać również u każdego kierowcy MKS.

Elektroniczna portmonetka jest rodzajem „przedpłaconego" biletu, pulą, z której każdorazowo, korzystając z komunikacji miejskiej, odliczana jest kwota za dany przejazd. Ważne jest jednak, aby w tym przypadku, odznaczyć swoją obecność w autobusie dwukrotnie: wsiadając i wysiadając z pojazdu. Warto zauważyć, że korzystając z Elektronicznej portmonetki płacimy za przejazd mniej w porównaniu do ceny biletu zakupionego bezpośrednio u kierowcy. W przypadku biletu normalnego jest to różnica 20 groszy, a ulgowego - 10.

- W wielu miastach, także tych podobnych do Krosna, komunikacja miejska działa sprawnie. Obniżając ceny biletów, dopasowując rozkłady jazdy czy unowocześniając tabor chcemy, aby MKS stał się wygodnym środkiem transportu, z którego mieszkańcy będą korzystali chętnie i często - podsumowuje Kazimierz Szpak. Planujemy otworzyć czwarty punkt obsługujący Kartę Miejską, rozważamy wprowadzenie nowych biletów i dalszą modernizację floty - wszystko by lepiej sprostać oczekiwaniom mieszkańców - kończy rozmowę.

Facebook Podobał się artykuł? Podziel się!




REKLAMA




×
KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.