Krytykują rząd i PKP za opóźnienia w realizacji inwestycji kolejowych

Politycy PiS obarczyli w czwartek w Radomiu rząd i PKP odpowiedzialnością za opóźnienia w realizacji najważniejszych inwestycji kolejowych w regionie radomskim. Chodzi o przedłużający się remont dworca w Radomiu oraz modernizację linii kolejowej z tego miasta do Warszawy.
Krytykują rząd i PKP za opóźnienia w realizacji inwestycji kolejowych

Poseł PiS Marek Suski podkreślił, że opóźnienia w realizacji remontu radomskiego dworca kolejowego wynoszą szesnaście miesięcy. Jego zdaniem odpowiedzialność za to ponosi rząd, a przede wszystkim minister transportu i władze PKP.

"Wzywamy pana ministra Sławomira Nowaka, żeby zostawił swoje złote zegarki i wziął się do roboty" - mówił Suski podczas briefingu zorganizowanego przed budynkiem radomskiego dworca.

"Jesteśmy w miejscu, w którym jak w soczewce skupia się niedbalstwo, brak zaangażowania, brak nadzoru kierownictwa grupy PKP SA oraz kierownictwa resortu transportu" - mówił przebywający w Radomiu wiceprzewodniczący sejmowej komisji infrastruktury Andrzej Adamczyk (PiS).

Według niego "szesnastomiesięczne opóźnienie w realizacji tak prostej inwestycji kwalifikuje się do weryfikacji, jeżeli nie przez Naczelną Izbę Kontroli to przez prokuraturę". "Możemy powiedzieć, że mamy do czynienia z marnotrawstwem publicznego grosza" - dodał Adamczyk.

Aleksandra Dąbek z biura prasowego departamentu marketingu PKP SA poinformowała PAP, że zakończenie modernizacji radomskiego dworca wraz z dokonaniem odbiorów planowane jest na koniec czerwca. "Pasażerowie będą mogli skorzystać z obiektu od lipca. Przesunięcie terminu zakończenia inwestycji związane jest z wykonywaniem dodatkowych prac" - powiedziała.

Dodała, że przedłużająca się zima nie pozwoliła na wykonanie niektórych robót w zakładanym terminie; wcześniej zapowiadano, że dworzec będzie oddany do użytku w czerwcu.

Remont dworca kolejowego w Radomiu rozpoczął się w czerwcu 2011 roku. Według początkowych planów miał zakończyć się w pierwszym kwartale 2012 r. W trakcie inwestycji zmieniono wykonawcę. PKP odstąpiły od umowy z poprzednim jesienią ub. roku ze względu na duże opóźnienia w realizacji inwestycji.

Inną ważną dla regionu inwestycją jest modernizacja linii kolejowej z Radomia do Warszawy. Będzie ona realizowana w kilku etapach. Obecnie trwa procedura przetargowa dotycząca modernizacji odcinka linii z Warszawy do Czachówka oraz modernizacji stacji kolejowej w Radomiu. Podpisano także umowę ma zaprojektowanie i budowę systemu sterowania ruchem kolejowym na linii łączącej Radom ze stolicą.

Według rzecznika prasowego Centrum Realizacji Inwestycji PKP PLK Macieja Dutkiewicza, do końca 2015 r., ma być zmodernizowana większość liczącej około 100 km linii. Jednym z ostatnich etapów inwestycji, realizowanych po 2014 r. będzie modernizacja blisko 43-kilomentrowego odcinka z Warki do Radomia. Przedsięwzięcie ma być sfinansowane już ze środków unijnych na lata 2014-2020. Orientacyjny koszt modernizacji linii nr 8 na odcinku Radom-Warszawa wynosi ponad 1,5 mld zł.

Podobał się artykuł? Podziel się!

 


KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.

ZOBACZ TAKŻE