Łatwiejsze zgłaszanie awarii energetycznej

Energa-Operator SA zmieniła system przyjmowania powiadomień od klientów oraz informowania o awariach czy planowych wyłączeniach energii.

Zmiany wprowadzono w gdańskim regionie. Do końca sierpnia zaczną obowiązywać na całym terenie działania spółki. Rzeczniczka prasowa Energi-Operator SA, Alina Geniusz-Siuchnińska poinformowała, że dwudziestu wyspecjalizowanych pracowników Telefonicznego Centrum Zgłoszeniowego w dni robocze oraz dziesięciu w niedziele i święta przez całą dobę będzie do dyspozycji klientów dzwoniących w sprawie przerw w dostawach prądu.

„Jeśli nie ma kataklizmów pogodowych, to w ciągu doby z terenu dawnego woj. gdańskiego (ok. 600 tys. odbiorców) otrzymujemy ok. 250 zgłoszeń” – dodała.

„Za pomocą odpowiedniego oprogramowania, zgłoszenie zostanie przekazane do regionalnej dyspozycji mocy, która zarządza pracą sieci energetycznej i koordynuje prace w zakresie usuwania awarii” – czytamy w komunikacie.

Rzeczniczka dodała, że klienci dzwoniący na numer pogotowia energetycznego 991 mogą też odsłuchać nagranej informacji o aktualnie trwających awariach i przypuszczalnym terminie ich naprawy, a także zapoznać się z godzinami planowanych wyłączeń prądu.

Prezes spółki Energa-Operator, Leszek Nowak wyjaśnił, że zmiana sposobu przyjmowania zgłoszeń o awariach i powiadamiania klientów wpłynie na szybkość usuwania awarii i usterek.

Podkreślił, że dzięki zmianie „dyspozytorzy mogą skupić się na ich najważniejszym zadaniu – zarządzaniu ruchem w sieci”. Do tej pory w regionie gdańskim ok. dziesięciu dyspozytorów musiało jednocześnie odbierać telefony i zarządzać ruchem.

Rzeczniczka poinformowała, że w ciągu dwóch tygodni po uruchomieniu systemu, 98 proc. osób dzwoniących na numer 991 uzyskuje połączenie, prawie 40 proc. poprzestaje na odsłuchaniu informacji, a rozmowa z osobą przyjmującą zgłoszenie trwa średnio 2,5 minuty.

Spółka zapewnia, że do końca sierpnia 2011r. nowy system zostanie wprowadzony na całym terenie działania spółki. Pogotowie Energetyczne naprawia bądź zabezpiecza doraźnie w celu późniejszej naprawy uszkodzone linie energetyczne przez całą dobę.

W pierwszej kolejności usuwane są awarie stwarzające zagrożenie dla życia i zdrowia ludzi. Uszkodzenia sieci energetycznej spowodowane są najczęściej czynnikami atmosferycznymi, takimi jak wichury, burze, oblodzenie linii oraz związanym z nimi zrywaniem przewodów przez spadające pnie i konary drzew.

Niekiedy bywają wynikiem kradzieży elementów sieci dystrybucyjnej.

Energa-Operator SA jest jedną ze spółek należących do Grupy Energa SA. Pełni rolę Operatora Systemu Dystrybucyjnego. Grupa Energa jest jedną z czterech krajowych grup energetycznych. Dostarcza energię elektryczną dla 2,5 mln gospodarstw domowych oraz do ponad 300 tys. firm, ma około 17-proc. udział w rynku sprzedaży energii elektrycznej.

 

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

 


KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.

ZOBACZ TAKŻE