• PARTNERZY PORTALU

Liczba pasażerów kolei: Koleje Mazowieckie gonią Przewozy Regionalne

•  Koleje Mazowieckie utrzymały pozycję drugiego, po Przewozach Regionalnych, największego pasażerskiego przewoźnika kolejowego w Polsce.
• Dzięki inwestycjom w tabor poprawił się komfort podróżowania.
Liczba pasażerów kolei: Koleje Mazowieckie gonią Przewozy Regionalne
Pociągi Kolei Mazowieckich przewiozły w ubiegłym roku ponad 63,2 mln pasażerów. (Fot. : www.pasazer.utk.gov.pl)

Koleje Mazowieckie podsumowały ubiegły rok. W tym czasie z ich usług skorzystało ponad 63,2 mln pasażerów. To o ponad pół miliona więcej niż w roku 2014 roku. Dzięki temu spółka utrzymała pozycję drugiego największego pasażerskiego przewoźnika kolejowego w Polsce, z udziałem w rynku za 11 miesięcy 2015 r. na poziomie blisko 23 proc. Dla porównania chwalące się rosnącymi wynikami, nowym taborem i efektem Pendolino PKP Intercity przewiozło ponad 31 mln podróżnych. Liderem są Przewozy Regionalne, które w 2015 r. przewiozły 77 mln podróżnych (to jednak ponad 2 mln pasażerów mniej niż w roku 2014).

- Ten wynik cieszy, szczególnie w kontekście utrudnień związanych z licznymi remontami infrastruktury, z jakimi musieli zmagać się pasażerowie, m.in. na linii do Skierniewic, czy Małkini. Jestem wdzięczny naszym podróżnym za zaufanie oraz za to, że pozostali lojalni - skomentował Dariusz Grajda, członek zarządu spółki Koleje Mazowieckie, dyrektor handlowy.

Przyznał zarazem, że w najbliższym czasie podróżni nadal będą musieli liczyć się z utrudnieniami, gdyż na najbliższe lata PKP PLK zapowiedziały rozszerzenie prac remontowych, zwłaszcza w obrębie aglomeracji warszawskiej, w tym remont linii średnicowej - zarówno podmiejskiej, jak i dalekobieżnej.

- Zapewniam, jednak że zrobimy wszystko, aby te uciążliwości były jak najmniej odczuwalne –zapowiedział Grajda.

Dyrektor handlowy Kolei Mazowieckich przypomniał też, że w ciągu ostatnich miesięcy spółka zrealizowała kilka ważnych projektów taborowych, które przełożą się na znaczne podniesienie standardów podróży.

- Zakupiliśmy 12 Impulsów, które obsługują linię skierniewicką oraz 22 wagony piętrowe i dwie lokomotywy Gama, które uzupełnią ofertę pociągów przyśpieszonych. Ponadto do parku taborowego dołączyły dwa autobusy szynowe do obsługi linii o mniejszych potokach podróżnych. To sprawia, że z optymizmem myślę o przyszłości spółki – dodaje Dariusz Grajda.

 


KOMENTARZE (2)ZOBACZ WSZYSTKIE

PR są liderem i nim pozostaną, mają dużo lepszą ofertę jeśli chodzi o połączenia i ceny, nie ma się co dziwić że są na prowadzeniu.

Tadeusz45, 2016-03-08 14:44:14 odpowiedz

Mogą gonić, ale i tak nie dogonią, Przewozy Regionalne mają większe możliwości i są bezkonkurencyjni cenowo i postępowo

JJ20, 2016-03-07 10:55:53 odpowiedz

ZOBACZ WSZYSTKIE


ZOBACZ TAKŻE

PARTNER SERWISU