Linia kolejowa Rzeszów-Przemyśl do rewitalizacji

- Ok. 43 mln zł kosztować będą w tym roku prace przy rewitalizacji torów, przystanków i stacji na linii kolejowej Rzeszów-Przemyśl - poinformowała Dorota Szalacha z zespołu prasowego PKP Polskich Linii Kolejowych.
Linia kolejowa Rzeszów-Przemyśl do rewitalizacji

Modernizacja tej linii kolejowej trwa już od 2010 r. Dotychczas wymieniono ok. 113 km torów i 65 km sieci trakcyjnej. Wyremontowano 50 przejazdów kolejowo-drogowych, przebudowano 47 obiektów mostów, wiaduktów i przepustów. Wydano na ten cel ponad 200 mln zł.

"Rewitalizacja objęła też stacje i przystanki kolejowe m.in. w Strażowie, Łańcucie, Kosinie i Głuchowie. Przystosowano te obiekty dla osób z ograniczonymi możliwościami poruszania się, odnowiono wiaty i oświetlenie, a także czytelnie oznakowano" - dodała Szalacha.

W bieżącym roku oraz w latach 2015-2016 planowane są kolejne prace inwestycyjne w ramach rewitalizacji linii Rzeszów-Przemyśl. Po modernizacji pociągi będą mogły jeździć na tej trasie z prędkością do 120 km/h. Prace powinny rozpocząć się na przełomie kwietnia i maja.

Szalacha zaznaczyła, że rewitalizowany odcinek linii E30 Rzeszów - Przemyśl stanowi uzupełnienie modernizowanej aktualnie trasy z Krakowa do Rzeszowa. Czas przejazdu najszybszym pociągiem z Krakowa do Rzeszowa po zakończeniu prac wyniesie ok. 1 godz. i 20 min., natomiast przejazd z Krakowa do Przemyśla nie przekroczy 3 godz.

Modernizacja linii kolejowej E30 łączącej Kraków z Rzeszowem jest jedną z największych inwestycji realizowanych obecnie przez PKP Polskie Linie Kolejowe SA. Zaplanowano przebudowę ponad 138 km linii kolejowej. Modernizacja wiąże się z przebudową i budową 138 wiaduktów, mostów i estakad. Koszt modernizacji tej linii wynosi ok. 3,4 mld zł, z czego ok. 1,9 mld zł stanowi dofinansowanie z funduszy Unii Europejskiej. Zakończenie całej inwestycji przewidywane jest w 2015 roku.

 


KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.

ZOBACZ TAKŻE

PARTNER SERWISU