Linia kolejowa Warszawa - Kutno: Nowe perony i więcej pociągów

Przebudowa stacji Ożarów Mazowiecki i poprawa przepustowości linii kolejowej Warszawa - Kutno to główne założenia inwestycji wartej 80 mln zł - poinformowała spółka PKP Polskie Linie Kolejowe, która podpisała w tej sprawie umowę.
Linia kolejowa Warszawa - Kutno: Nowe perony i więcej pociągów
Przebudowa stacji Ożarów Mazowiecki zakłada budowę dwóch nowych peronów. Powstać mają nowe wiaty, oświetlenie, tablice informacyjne i ławki (fot.pixabay.com)

Przebudowa stacji Ożarów Mazowiecki zakłada budowę dwóch nowych peronów w miejsce jednego starego. Powstać mają nowe wiaty, oświetlenie, tablice informacyjne i ławki. Dojście do pociągów zapewni przejście podziemne wyposażone w windę i pochylnie. Stara kładka nad torami zostanie zlikwidowana.

Z kolei, większą przepustowość linii zapewni przebudowa układu sterowania ruchem kolejowym oraz wymiana torów, rozjazdów i sieci trakcyjnej. Powstanie też nowy budynek nastawni. Przebudowane zostaną też dwa przejazdy. Wykonawcą prac jest firma ZUE SA.

Czytaj też: PKP PLK planuje kolejne inwestycje

"To kolejny projekt realizowany w obrębie aglomeracji warszawskiej, który usprawni dojazd do stolicy. Zwiększenie przepustowości linii umożliwi wprowadzenie na nią większej liczby pociągów i sprawniejsze przejazdy. Zdecydowaną zmianę odczują pasażerowie na przebudowanej stacji, gdzie nowe, lepiej wyposażone perony ułatwią dostęp do pociągów - powiedział wiceprezes PKP Polskich Linii Kolejowych Arnold Bresch.

Zakończenie projektu "Poprawa przepustowości linii kolejowej E 20 na odcinku Warszawa - Kutno etap I Prace na linii kolejowej nr 3 na odc. Warszawa - granica LCS Łowicz" finansowanego w 85 proc. ze środków Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko zaplanowane jest w lipcu 2020 roku.

Podobał się artykuł? Podziel się!

 


KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.

ZOBACZ TAKŻE