PARTNER PORTALU
  • BGK

Łódź: Miasto prowadzi pierwszy dogłębny przegląd lokali

  • MN    6 czerwca 2017 - 18:27
Łódź: Miasto prowadzi pierwszy dogłębny przegląd lokali
Nigdy wcześniej w Łodzi nie wykonano podobnego spisu lokali. (fot. UM Łódź)

230 administratorów zaangażowano do dokonania przeglądu zasobu mieszkaniowego w Łodzi.




• W Łodzi trwa pierwszy w historii przegląd gminnych lokali.

• Administratorzy zatrudnieni przez miasto odwiedzą w sumie 7,1 tys. budynków, 38 tysięcy mieszkań i ponad 6,4 tys. lokali użytkowych.

• Miasto uzyska w ten sposób kompleksową wiedzę o komunalnych obiektach.

- Dzisiaj nasza wiedza o zasobie lokalowym jest skąpa - przyznaje wiceprezydent Łodzi Krzysztof Piątkowski. - Popełniane są też różnego typu błędy - nie ma na przykład oznaczenia adresów, co utrudnia doręczanie korespondencji, czasami też źle oznaczone są kondygnacje. Wszystkie takie fakty zostaną uwzględnione w raporcie. To nam pomoże lepiej zarządzać, remontować, w porę reagować, zmieniać, mądrze doradzać lokatorom.

Urzędnicy podkreślają, że nigdy wcześniej w Łodzi nie wykonano takiego spisu. Teraz kompletne informacje znajdą się w jednym zasobie danych.

Czytaj też: Kolejne miasto dołączy do programu Mieszkanie Plus

Przeglądy trwają od 8 maja, a wykonuje je 230 administratorów. Na ogół są to osoby znane lokatorom, bo współpracują z nimi w różnych sytuacjach, wszyscy posiadają też identyfikatory. Dotychczas przejrzano 12 procent miejskiego zasobu, czyli 400 obiektów z ponad 4 tys. lokali.

Co ważne, harmonogram odwiedzin jest elastyczny, administratorzy pracują zarówno w godzinach przedpołudniowych, jak i popołudniami. Mieszkańcy są informowani o wizycie poprzez ogłoszenia w budynkach, ale można się też umawiać indywidualnie. Postęp prac jest na bieżąco monitorowany. Cały przegląd ma się zakończyć do końca września.

Czytaj też: Spółdzielnie chcą wybudować tanie mieszkania we Wrocławiu

- Zaglądamy do wszystkich wynajmowanych lokali, ale, co ważne, administratorzy pełnią też rolę doradców, odpowiadają na pytania, informują lokatorów o wysokości czynszu, ich prawach czy przysługujących im bonifikatach - mówił wiceprezydent.

W każdym lokalu zostanie sporządzona ankieta, która będzie weryfikowała wyposażenie i wszelkie standardy lokalu.

Facebook Podobał się artykuł? Podziel się!




REKLAMA




×
KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.