Łódź: Nowe zasady w miejskich nieruchomościach

• 1 kwietnia wchodzi w życie reorganizacja administracji miejskich nieruchomości w Łodzi.
• Wydział Budynków i Lokali zastąpi Biuro Gospodarki Mieszkaniowej (BGM).
• Do podstawowych zadań BGM będzie należało m.in. opracowanie zasad wynajmowania mieszkań i lokali użytkowych.
Łódź: Nowe zasady w miejskich nieruchomościach
W Łodzi pięć administracji zasobów komunalnych zastąpi jeden Zarząd Lokali Miejskich. (fot,um.lodz.pl)

Pięć administracji zasobów komunalnych zastąpi jeden Zarząd Lokali Miejskich. Ta zmiana oznacza całościowe, a nie dzielnicowe - jak dotychczas - podejście do kwestii zarządzania miejskim zasobem mieszkaniowym w Łodzi.

ZLM przejmie część dotychczasowych zadań wydziału budynków i lokali. Do obowiązków ZLM będzie należało m.in. gospodarowanie mieszkaniami i lokalami użytkowymi, zamiana mieszkań, remonty oraz kwestie czynszowe.

Reorganizacja oznacza też zmiany dla najemców lokali komunalnych. Lokator będzie mógł zwrócić się o pomoc do: Miejskiego Administratora Nieruchomości (MAN), do kancelarii w Rejonie Obsługi Najemców (RON) oraz za pomocą specjalnie w tym celu utworzonej infolinii i przez helpdesk.

Administrator będzie „rzecznikiem" najemcy i pierwszą osobą, do której lokator może się zwrócić z pytaniem. Nazwisko i numer kontaktowy do administratora pojawi się na tablicy informacyjnej w każdej klatce schodowej nieruchomości, w której znajdują się mieszkania komunalne.

Zarząd Lokali Miejskich znajdzie siedzibę w budynku przy al. Kościuszki 47. Do nowych pomieszczeń przeniesie się po zakończonym remoncie.

Informację będzie można uzyskać również pod numerem ogólnodostępnej infolinii: 801 500 150 oraz wysyłając pytanie na adres mailowy: pomoc@zlm.lodz.pl. Na najemców będą czekali też pracownicy kancelarii w piętnastu punktach Rejonu Obsługi Najemców.

 

 


KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.

ZOBACZ TAKŻE

PARTNER SERWISU