Łódź przygotowała nowy system komunikacji miejskiej

• Od kwietnia rewolucja w systemie komunikacji miejskiej w Łodzi.
• Zmiany mają przynieść wyraźne usprawnienie w ruchu tramwajów i autobusów, np. wspólna częstotliwość dla taboru MPK wyniesie 12 minut, a w głównym punkcie systemu, czyli na przystanku Centrum, łączącym trasę W-Z z ŁTR pojazdy będą podjeżdżać co 3 minuty.
Łódź przygotowała nowy system komunikacji miejskiej
Tramwaj w Łodzi (fot.wikipedia.org/Zyxist)

- Od 15 lat nie był modyfikowany model transportu zbiorowego w Łodzi, a w tym czasie zaszły znaczące zmiany i musimy do nich dostosować siatkę połączeń MPK. Reforma jest konieczna, a jej efekty mają przede wszystkim służyć mieszkańcom - poprawić punktualność i komfort podróżowania. Na przygotowanie i wdrożenie nowego systemu mamy niecałe 3 miesiące, bo zmiany zostaną wprowadzone od 2 kwietnia - zapowiedziała prezydent Łodzi Hanna Zdanowska.

Jak podkreślił dyrektor Biura Strategii UMŁ Tomasz Jakubiec, prace nad nowym systemem, poprzedzone szerokimi konsultacjami społecznymi, trwały od wielu miesięcy, a brali w nich udział przedstawiciele wielu instytucji i organizacji: MPK, ZDiT, Miejskiej Pracowni Urbanistycznej, a także eksperci i naukowcy.

Rewolucyjne zmiany mają przynieść wyraźne usprawnienie w ruchu tramwajów i autobusów, np. wspólna częstotliwość dla taboru MPK wyniesie 12 minut, a w głównym punkcie systemu, czyli na przystanku Centrum, łączącym trasę W-Z z ŁTR pojazdy będą podjeżdżać co 3 minuty.

Łódź została podzielona na 12 obszarów komunikacyjnych z dokładnym rozpracowaniem możliwych połączeń autobusowych i tramwajowych (fot.lodz.pl)
Łódź została podzielona na 12 obszarów komunikacyjnych z dokładnym rozpracowaniem możliwych połączeń autobusowych i tramwajowych (fot.lodz.pl)

Łódź została podzielona na 12 obszarów komunikacyjnych z dokładnym rozpracowaniem możliwych połączeń autobusowych i tramwajowych, na kilkunastu nowych ulicach pojawią się autobusy, a szereg linii ulegnie zmianie. W sumie o 40 km wydłużą się trasy MPK, a - jak powiedział prezes MPK Zbigniew Papierski - zwiększy się również tabor tramwajowy.

ZDiT opracował propozycje nowych taryf biletowych, w których podstawowe bilety 20- i 40-minutowy zdrożeją o 20 groszy, a nieznacznie również wzrosną ceny biletów okresowych, które i tak należą do najtańszych w Polsce - np. przy rocznej migawce dzienny koszt przejazdów wyniesie 2 zł, a kwartalnej - 2,50 zł.

Jak zapewnia koordynator projektu Tomasz Bużałek, komunikacja miejska w Łodzi ma być sprawniejsza i bardziej przyjazna, jak nigdy dotąd.

Podobał się artykuł? Podziel się!

 


KOMENTARZE (2)ZOBACZ WSZYSTKIE

Jedno z większych osiedli czyli Dąbrowa straci na zmianach, dużo mniejsze Stoki zyskają, a Zarzew dostaje dubel w postaci linii 7. Linia 7 jest potrzebna na Dąbrowskiego i Niższej, a na Zarzew powinna być skierowana linia 41. Ulica Legionów blisko centrum miasta też będzie stratna, a Pomorska będzi...e nabita. Spokojnie można byłoby to zrównoważyć czyli linia 45 wydłużona na Stoki, a linia 46 tak jak obecnie czyli na Zdrowie. Zapraszamy do odwiedzania nas na Facebooku Łódzka linia 7 na Śląską i 41 na Lodową rozwiń

7 na Śląską 41 na Lodową, 2017-02-25 01:31:00 odpowiedz

Mieszkam w Konstantynowie (Żabiczki). Korzystamy z tramwaju 43, który jedzie do Telefonicznej. Taka trasa to duża wygoda dla jadących np. na Uniwersytet (np. do ul. Matejki) . Od kwietnia trzeba się będzie przesiadać przy pl. Wolności tracąc cenny czas. Czy to w ramach "dobrej zmiany"? Prz...emyślcie to. Jeśli zmiany mają być z korzyścią dla pasażerów, to jaka będzie tu korzyść dla nas? rozwiń

Andrzej Michalski, , 2017-01-31 11:53:19 odpowiedz

ZOBACZ WSZYSTKIE


ZOBACZ TAKŻE