PARTNER PORTALU
  • BGK

Łódź przygotowała nowy system komunikacji miejskiej

  • pt    31 stycznia 2017 - 10:15
Łódź przygotowała nowy system komunikacji miejskiej
Tramwaj w Łodzi (fot.wikipedia.org/Zyxist)

• Od kwietnia rewolucja w systemie komunikacji miejskiej w Łodzi.
• Zmiany mają przynieść wyraźne usprawnienie w ruchu tramwajów i autobusów, np. wspólna częstotliwość dla taboru MPK wyniesie 12 minut, a w głównym punkcie systemu, czyli na przystanku Centrum, łączącym trasę W-Z z ŁTR pojazdy będą podjeżdżać co 3 minuty.




- Od 15 lat nie był modyfikowany model transportu zbiorowego w Łodzi, a w tym czasie zaszły znaczące zmiany i musimy do nich dostosować siatkę połączeń MPK. Reforma jest konieczna, a jej efekty mają przede wszystkim służyć mieszkańcom - poprawić punktualność i komfort podróżowania. Na przygotowanie i wdrożenie nowego systemu mamy niecałe 3 miesiące, bo zmiany zostaną wprowadzone od 2 kwietnia - zapowiedziała prezydent Łodzi Hanna Zdanowska.

Jak podkreślił dyrektor Biura Strategii UMŁ Tomasz Jakubiec, prace nad nowym systemem, poprzedzone szerokimi konsultacjami społecznymi, trwały od wielu miesięcy, a brali w nich udział przedstawiciele wielu instytucji i organizacji: MPK, ZDiT, Miejskiej Pracowni Urbanistycznej, a także eksperci i naukowcy.

Rewolucyjne zmiany mają przynieść wyraźne usprawnienie w ruchu tramwajów i autobusów, np. wspólna częstotliwość dla taboru MPK wyniesie 12 minut, a w głównym punkcie systemu, czyli na przystanku Centrum, łączącym trasę W-Z z ŁTR pojazdy będą podjeżdżać co 3 minuty.

Łódź została podzielona na 12 obszarów komunikacyjnych z dokładnym rozpracowaniem możliwych połączeń autobusowych i tramwajowych, na kilkunastu nowych ulicach pojawią się autobusy, a szereg linii ulegnie zmianie. W sumie o 40 km wydłużą się trasy MPK, a - jak powiedział prezes MPK Zbigniew Papierski - zwiększy się również tabor tramwajowy.

ZDiT opracował propozycje nowych taryf biletowych, w których podstawowe bilety 20- i 40-minutowy zdrożeją o 20 groszy, a nieznacznie również wzrosną ceny biletów okresowych, które i tak należą do najtańszych w Polsce - np. przy rocznej migawce dzienny koszt przejazdów wyniesie 2 zł, a kwartalnej - 2,50 zł.

Jak zapewnia koordynator projektu Tomasz Bużałek, komunikacja miejska w Łodzi ma być sprawniejsza i bardziej przyjazna, jak nigdy dotąd.

Facebook Podobał się artykuł? Podziel się!




REKLAMA




×
KOMENTARZE (2)

  • 7 na Śląską 41 na Lodową, 2017-02-25 01:31:00

    Jedno z większych osiedli czyli Dąbrowa straci na zmianach, dużo mniejsze Stoki zyskają, a Zarzew dostaje dubel w postaci linii 7. Linia 7 jest potrzebna na Dąbrowskiego i Niższej, a na Zarzew powinna być skierowana linia 41. Ulica Legionów blisko centrum miasta też będzie stratna, a Pomorska będzi...e nabita. Spokojnie można byłoby to zrównoważyć czyli linia 45 wydłużona na Stoki, a linia 46 tak jak obecnie czyli na Zdrowie. Zapraszamy do odwiedzania nas na Facebooku Łódzka linia 7 na Śląską i 41 na Lodową  rozwiń
  • Andrzej Michalski, , 2017-01-31 11:53:19

    Mieszkam w Konstantynowie (Żabiczki). Korzystamy z tramwaju 43, który jedzie do Telefonicznej. Taka trasa to duża wygoda dla jadących np. na Uniwersytet (np. do ul. Matejki) . Od kwietnia trzeba się będzie przesiadać przy pl. Wolności tracąc cenny czas. Czy to w ramach "dobrej zmiany"? Prz...emyślcie to. Jeśli zmiany mają być z korzyścią dla pasażerów, to jaka będzie tu korzyść dla nas?  rozwiń

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.