Łódzka Kolej Aglomeracyjna będzie jeździć z Łodzi do Skierniewic

Łódzka Kolej Aglomeracyjna od stycznia 2016 r. uruchomi połączenie z Łodzi do Skierniewic - zapowiedział marszałek woj. łódzkiego Witold Stępień
Łódzka Kolej Aglomeracyjna będzie jeździć z Łodzi do Skierniewic
ŁKA jeździ od zeszłego roku

Na konferencji prasowej marszałek podsumował pierwszy etap działania istniejącej od 2012 r. ŁKA - która jest spółką samorządu łódzkiego - i przedstawił plany dalszego jej rozwoju w ciągu najbliższych pięciu lat.

"Obecnie ŁKA to 20 nowoczesnych pociągów FLIRT 3, nowe zaplecze techniczne na stacji Łódź Widzew, 56 przystanków i stacji kolejowych obsługiwanych przez ŁKA, z czego 21 zostało zmodernizowanych. Kolej Aglomeracyjna to także 120 pociągów dziennie" - mówił Stępień.

Marszałek zapowiedział uruchomienie w styczniu 2016 r. nowego połączenia pomiędzy Łodzią i Skierniewicami. Obecnie ŁKA kursuje na trasach łączących Łódź z Sieradzem, Koluszkami, Łowiczem i Kutnem, a także oferuje połączenia wokół aglomeracji łódzkiej na trasie Łódź Kaliska - Łodź Widzew oraz Łódź Widzew - Zgierz.

Rośnie liczba pasażerów

"Na początku 2015 r. zaczynaliśmy od 120 tys. pasażerów, liczba ta rośnie i szacujemy, że w październiku wyniesie ponad 200 tys. Według statystyk Urzędu Transportu Kolejowego, ŁKA należy do najpunktualniejszych przewoźników w kraju - w I półroczu br. jej punktualność wyniosła 98 proc." - dodał Stępień.

Plany na kolejne pięć lat zakładają - obok utrzymania uruchomionych wcześniej linii ŁKA - uruchomienie przy wykorzystaniu środków UE pociągów relacji Łódź - Piotrków Trybunalski/Radomsko, Łódź - Tomaszów Mazowiecki/Opoczno oraz połączenie Skierniewice - Łowicz - Kutno.

Do tej pory wartość całego projektu budowy systemu ŁKA przekroczyła 457 mln zł. Jak zaznaczył poseł Cezary Grabarczyk, ŁKA otrzymała 220 mln zł dofinansowania ze środków europejskich. "To świetnie zainwestowane pieniądze, o czym świadczy główna nagroda dla ŁKA przyznana podczas tegorocznych międzynarodowych targów kolejowych Trako" - podkreślił.

W drugim etapie rozwoju ŁKA - w ramach nowej perspektywy UE - planuje się wydanie 510 mln zł.

"Aby zwiększyć możliwości przewozowe, chcemy zakupić kolejne elektryczne zespoły trakcyjne. Chcemy też skracać czas dojazdu poprzez utworzenie połączenia ekspresowego między Sieradzem a Łodzią Kaliską - na tym szlaku pociąg ekspresowy będzie zatrzymywał się na czterech stacjach. W ramach projektu przewidziana jest integracja ekologicznego transportu drogowego i kolejowego, m.in. inwestowanie w ekologiczne autobusy spinające lokalny ruch" - podkreślił Stępień.

Rozwój połączeń aglomeracyjnych

Według prezesa ŁKA Andrzeja Wasilewskiego, rozwój połączeń aglomeracyjnych jest nieunikniony, ponieważ cieszą się one coraz większym zainteresowaniem. "Pociągi, w których jest 120 miejsc siedzących, są już pełne. Pasażerowie domagają się zwiększenia liczby miejsc, dlatego zakup trzeciego członu do zespołów trakcyjnych jest nieunikniony" - wyjaśnił.

Spółka inwestuje w sieć sprzedaży; bilety można kupić we własnych kasach ŁKA, w kasach Przewozów Regionalnych, Kolei Mazowieckich i Kolei Wielkopolskich, biletomatach oraz przez internet i urządzenia mobilne.

Jak zapowiedział wiceprezes ŁKA Janusz Malinowski, w połowie grudnia wraz ze zmianą rozkładu jazdy pojawi się więcej połączeń do Sieradza i Łowicza. Na linii Łódź Kaliska - Łódź Widzew liczba połączeń ulegnie podwojeniu; ŁKA planuje, że będzie ich 24 w ciągu doby

Podobał się artykuł? Podziel się!

 


KOMENTARZE (1)ZOBACZ WSZYSTKIE

a kiedy do Piotrkowa? Nie zasługuje?

alladyn, 2015-10-07 17:56:44 odpowiedz

ZOBACZ WSZYSTKIE


ZOBACZ TAKŻE