Łódzki rower miejski jednym z największych w Europie

Największa dotychczas rozbudowa roweru miejskiego w Polsce miała miejsce w Łodzi. Już od tygodnia mieszkańcy Łodzi korzystają z nowych stacji Łódzkiego Roweru Publicznego. Do dyspozycji mają 148 stacji i 1480 rowerów.
Łódzki rower miejski jednym z największych w Europie
Docelowo ŁRP ma się składać z około 200 stacji i 2000 rowerów umacniając się na pozycji drugiego największego w Polsce i jednego z największych systemów Nextbike w Europie. (fot. pixabay.com)

• Do końca lipca Łódzki Rower Publiczny składał się ze 101 samoobsługowych stacji wypożyczeń. Teraz do dyspozycji mieszkańców jest już 148 stacji i 1480 rowerów.

• Ostatnia stacja tego etapu rozbudowy -  Aleksandrowska/Bielicowa – została uruchomiona w niedzielę (6 sierpnia).

- Łódzki Rower Publiczny mocno zadebiutował w ubiegłym roku. Łodzianie pokochali ten sposób transportu, o czym świadczy duża liczba wypożyczeń w sezonie i liczne wnioski do Budżetu Obywatelskiego o rozbudowę – mówi Tomasz Wojtkiewicz, prezes Nextbike Polska. – System rowerów w Łodzi rozwija się w optymalny sposób – w pierwszym etapie stacje rowerowe powstały w obrębie Śródmieścia i blisko centrum miasta, teraz uruchomiliśmy nowe stacje również w bardziej oddalonych dzielnicach.” Już po kilku dniach widać, jak rozbudowa wpłynęła na zainteresowanie mieszkańców. Wzrosła liczba wypożyczeń, łodzianie chętnie wypożyczają i zwracają rowery na nowych stacjach - dodaje.

Rozbudowa Łódzkiego Roweru Publicznego ucieszyła przede wszystkim mieszkańców dzielnic i osiedli poza ścisłym centrum miasta. Nowe stacje powstały m.in. na Bałutach, Widzewie, Polesiu i Górnej. Mają ułatwić mieszkańcom tych dzielnic komunikację rowerową ze Śródmieściem. Stacje ŁRP pojawiły się także przy dworcach Łódź Żabieniec i Łódź Widzew umożliwiając mieszkańcom ościennych miast łączenie dojazdów Łódzką Koleją Aglomeracyjną i rowerem.

Łódzki Rower Publiczny to jeden z najmłodszych systemów rowerów miejskich w Polsce. Powstał w 2016 roku i od razu stał się jednym z największych i najpopularniejszych systemów rowerowych w Polsce. - Rower publiczny w Łodzi w półtora roku stał się gałęzią transportu publicznego i naturalnym elementem łódzkiego krajobrazu – mówi Tomasz Wojtkiewicz. - Już teraz z rowerów korzysta ponad 80 tysięcy mieszkańców Łodzi. Przez cały ubiegły sezon zanotowaliśmy ponad 1,5 miliona wypożyczeń, w tym roku jest ich już ponad 800 tysięcy. Łódź inspiruje swoim sukcesem inne miasta - dodaje. Rowery miejskie testowane są w Zgierzu, a Urząd Marszałkowski planuje uruchomienie roweru aglomeracyjnego w miejscowościach, do których dojeżdża Łódzka Kolej Aglomeracyjna.

To nie koniec rozbudowy Łódzkiego Roweru Publicznego. Zarząd Dróg i Transportu zapowiada, że jeszcze w sierpniu ogłosi przetarg na kolejne stacje i rowery. Docelowo ŁRP ma się składać z około 200 stacji i 2000 rowerów umacniając się na pozycji drugiego największego w Polsce i jednego z największych systemów Nextbike w Europie.

Po rozbudowie zasady korzystania z Łódzkiego Roweru Publicznego nie zmienią się. Dla użytkowników identyfikujących się kartą Migawka pierwsze 25 minut każdego wypożyczenia jest bezpłatne, korzystanie do 60 minut kosztuje 1 zł, druga godzina wypożyczenia – 2 złote, a trzecia i każda następna kosztują po 3 złotych. Pozostali użytkownicy mogą bezpłatnie wypożyczać rowery na czas nieprzekraczający 20 minut. Pierwsza godzina wypożyczenia kosztuje złotówkę, druga 3 złote a trzecia i każda następna po 5 złotych. Opłata inicjalna wnoszona przy założeniu konta wynosi 20 złotych.

Podobał się artykuł? Podziel się!

 


KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.

ZOBACZ TAKŻE