PARTNER PORTALU
  • BGK

Lotnisko Chopina i Modlin nie narzekają na brak klientów

  • PAP/MN    17 maja 2017 - 06:58
Lotnisko Chopina i Modlin nie narzekają na brak klientów
Porty regionalne w 2016 roku obsłużyły w sumie 21 mln pasażerów (wzrost o 10 proc.). (fot. pixabay)

Porty lotnicze mają zaskakująco dobre wyniki. Może to zachęcić przewoźników do negocjowania z nimi obniżenia opłat lotniskowych.




Jak podaje "Dziennik Gazeta Prawna" Lotnisko Chopina, największy port w Polsce z prawie 40-procentowym udziałem w rynku, w ubiegłym roku przyjął 12,8 mln pasażerów. To był rekord, a w tym roku ma paść kolejny: 14,1 mln pasażerów. Takie były dotychczasowe prognozy zarządcy - Przedsiębiorstwa Państwowego Porty Lotnicze (PPL) - ale one są już nieaktualne.

Najnowsza skorygowana prognoza to ponad 15 mln pasażerów - donosi "DGP".

W minionym roku Lotnisko Chopina wypracowało ponad 200 mln złotych zysku netto, a prawie dwie trzecie przychodów pochodzi z opłat od przewoźników. Dla linii lotniczych będzie to argument za obniżeniem opłat lotniskowych.

Czytaj też: Lotnisko Chopina przejmie Modlin? Interweniuje marszałek

W szwach pęka także Modlin, który przyjął w minionym roku 2,8 mln ludzi. Porty regionalne w 2016 roku obsłużyły w sumie 21 mln pasażerów (wzrost o 10 proc.).

Prognoza Urzędu Lotnictwa Cywilnego do 2030 zakłada, że obsługiwanych będzie ok. 60 mln pasażerów rocznie. To ona jest jednym z argumentów za budową Centralnego Portu Komunikacyjnego, który ma zastąpić Lotnisko Chopina.

Facebook Podobał się artykuł? Podziel się!




REKLAMA




×
KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.