PARTNER PORTALU
  • BGK

Lotnisku Chopina w 2016 roku odnotowało rekord

  • PAP/MN    12 stycznia 2017 - 16:29
Lotnisku Chopina w 2016 roku odnotowało rekord

Ponad 12,8 mln pasażerów obsłużyło w ubiegłym roku warszawskie Lotnisko Chopina.
To historyczny rekord portu, a obecny rok zapowiada się bardzo optymistycznie.




"Cały rok 2016 r. był najlepszy w 82-letniej historii warszawskiego portu lotniczego. W okresie od stycznia do grudnia obsłużonych zostało 12 mln 836,5 tys. osób, co oznacza wzrost o 14,5 proc. w stosunku do całorocznego wyniku 2015 r." - przekazał rzecznik portu Przemysław Przybylski.

Jak dodał, ubiegły rok zamknął rekordowy grudzień, kiedy na Lotnisku Chopina obsłużono 980 tys. osób. To o 35,4 proc. więcej niż w grudniu 2015 r., kiedy było to 724 tys. ludzi. "To 27. z rzędu miesiąc wzrostu liczby obsługiwanych pasażerów i 20. miesięczny rekord pobity w okresie od października 2014 r." - podkreślił rzecznik.

W ruchu krajowym podróżowało 1 mln 422 tys. osób - 20,9 proc. więcej niż w 2015 r. Najwięcej osób na trasach krajowych zanotowano w 2012 roku - ponad 1,5 mln osób. W ruchu międzynarodowym w 2016 r. podróż odbyło 11 mln 414 tys. pasażerów, co oznacza wzrost o 13,8 proc. wobec 2015 r.

"Tak duże wzrosty liczby pasażerów obsługiwanych na lotnisku możliwe były dzięki rekordowej siatce połączeń. W ciągu całego 2016 r. linie lotnicze operujące na Lotnisku Chopina uruchomiły aż 41 nowych tras. W sezonie letnim w ruchu rozkładowym obsługiwane były połączenia do 110 destynacji. Zimą można polecieć z Warszawy do 100 portów na trzech kontynentach" - dodał Przybylski.

Jak przekazał, najwięcej nowych połączeń - ponad 30 - uruchomiły Polskie Linie Lotnicze LOT, wśród nich trasy do: Tokio i Seulu. Ponadto, z Warszawy zaczęły latać dwie linie lotnicze wcześniej nieobecne na Lotnisku Chopina: Air Canada Rouge (połączenie do Toronto) oraz Air China (połączenie do Pekinu).

"Do wzrostu ruchu na Lotnisku Chopina przyczyniła się również decyzja linii Wizz Air o zwiększeniu liczby samolotów w warszawskiej bazie z pięciu do sześciu - w tym dwa samoloty Airbusy A321 - i zwiększeniu liczby obsługiwanych tras do 48. Emirates i Qatar Airways wymieniły na większe samoloty obsługujące trasy do Dubaju i Dohy, a od października na Lotnisko Chopina swoje krajowe loty przeniósł Ryanair, który obsługuje codziennie po trzy połączenia do Gdańska i Wrocławia" - powiedział rzecznik.

Czytaj też: Kraków Airport na 2017 rok prognozuje 5,2 mln pasażerów

W ruchu rozkładowym najpopularniejszymi trasami w ubiegłym roku okazały się: z Warszawy do Londynu (wszystkie lotniska, łącznie 880 tys. osób), Paryża (wszystkie lotniska, łącznie 524 tys.), Frankfurtu (497 tys.), Amsterdamu (416 tys.), Brukseli (342 tys.).

W ruchu czarterowym najwięcej pasażerów obsłużonych zostało na trasach do Burgas (79 tys. osób), Heraklionu (73 tys.), Antalyi (68 tys. podróżnych), na Fuerteventurę (65 tys.) i na Rodos (63 tys. osób).

"Rok 2017 także zapowiada się bardzo optymistycznie. Linie lotnicze już zapowiedziały uruchomienie 14 nowych tras, wśród nich połączenia do Newark i Los Angeles w USA wykonywane przez PLL LOT, a także do Kijowa, Nicei, Wilna przez Wizz Aira oraz do Szczecin przez Ryanaira. Kilka innych atrakcyjnych kierunków czeka na oficjalne ogłoszenie" - powiedział Przybylski.

Lotnisko Chopina jest największym portem w kraju. Obsługuje ruch rozkładowy, czarterowy, general aviation oraz cargo. 

Facebook Podobał się artykuł? Podziel się!




REKLAMA




×
KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.