Lubelskie: Wkrótce koniec remontu trasy kolejowej Lublin-Łuków

Przebudowa ponad 100 km linii kolejowej z Lublina do Łukowa zakończona zostanie do połowy tego roku. Trasa ta posłuży jako objazd dla pociągów podczas modernizacji linii z Warszawy do Lublina.
Lubelskie: Wkrótce koniec remontu trasy kolejowej Lublin-Łuków
Rewitalizacja nieczynnej teraz trasy Lublin-Łuków umożliwi wznowienie regionalnych przewozów pasażerskich (fot. pixabay)

Na trasie Lublin-Lubartów-Parczew-Łuków (linia nr 30) wykonano już około 70 proc. prac. Pierwsze pociągi wjadą na tory w połowie tego roku. Efektem będzie dogodne połączenie wykorzystywane podczas modernizacji linii Warszawa-Lublin. Wartość robót to ponad 110 mln zł - poinformowała w czwartek spółka PKP Polskie Linie Kolejowe.

Między Łukowem a Parczewem przebudowane zostało 21 obiektów inżynieryjnych i 14 rozjazdów. Wykonawca wymienił 70 z 90 km szyn, 60 tys. z 75 tys. podkładów. Trwa remont 28 przejazdów kolejowo-drogowych. Do połowy roku prace zostaną zakończone.

Zakończyły się najważniejsze roboty na odcinku Lubartów-Parczew. Przebudowane zostało 25 km torów, wymieniono 25 tys. podkładów, wyremontowano przejazdy. Do końca maja tego roku podłączony zostanie tam nowy system sterowania ruchem kolejowym.

W 2013 r. zrealizowane zostały warte ponad 50 mln zł prace na odcinku Lubartów-Lublin Północny. PLK zmodernizowały 25 km torów, przebudowały 10 przejazdów kolejowo- drogowych, zainstalowały nowoczesny system telekomunikacyjny oraz zbudowały nowe, zadaszone perony w Wandzinie, Niemcach, Ponikwodzie, Lublinie, Zadębiu i Rudniku.

Rewitalizacja nieczynnej teraz trasy Lublin-Łuków umożliwi wznowienie regionalnych przewozów pasażerskich. Pociągi będą mogły tędy pojechać z prędkością 100-120 km/h.

Linia Lublin-Łuków będzie objazdową trasą dla pociągów w czasie modernizacji linii kolejowej nr 7 Warszawa-Lublin, której pierwszy etap ma się rozpocząć w czerwcu tego roku.

Obecnie trwa procedura przetargowa na wyłonienie wykonawcy prac na odcinku od Otwocka do Lublina. Wyremontowane tam ma być 150 km torów oraz sieć trakcyjna; wymienione zostaną rozjazdy, zamontowane urządzenia sterowania ruchem kolejowym. Na odcinku Pilawa-Otwock wybudowany zostanie drugi tor, dzięki czemu zwiększy się przepustowość linii i będzie można uruchomić większą liczbę połączeń na trasach lokalnych i regionalnych. W Lublinie powstanie dodatkowy przystanek - Lublin Zachód. Koszt tej inwestycji szacowany jest na blisko 3,5 mld zł.

Ogłoszony został też przetarg na projekt modernizacji linii z Warszawy do Otwocka.

Po zakończeniu tych prac na trasie z Warszawy do Lublina pociągi pasażerskie pojadą z prędkością do 160 km/h, a towarowe do 120 km/h. Podróż najszybszym pociągiem między Warszawą i Lublinem zajmie wtedy 1,5 godziny, czyli o około 45 minut krócej niż obecnie.

Podobał się artykuł? Podziel się!

 


KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.