Mniejsze kary za jazdę bez biletu w Pendolino

Ile zapłacą podróżni, który wsiedli do Pendolino bez biletu? PKP Intercity wprowadza nowy cennik, który będzie obowiązywał od 5 maja br.
Mniejsze kary za jazdę bez biletu w Pendolino
130 zł zapłacą podróżni, który wsiedli do Pendolino bez biletu, jeśli zapłacą karę na miejscu (Fot. premier.gov.pl)

Obecnie pasażer, który wsiadł do Pendolino (w rozkładzie jazdy oznaczanego jako Express InterCity Premium - PAP) bez ważnego biletu, musi spodziewać się nie tylko opłaty za bilet, ale także dopłaty w wysokości 650 złotych.

"Podróżni, którzy zdecydują się uiścić należność na miejscu w pociągu, mogą liczyć na obniżenie opłaty o 80 proc. W ten sposób opłata wyniesie 130 zł. Jeżeli dokonają zapłaty w ciągu siedmiu dni, zastosowane zostanie obniżenie opłaty o 75 proc., czyli wyniesie ona 162,50 zł. Takie zasady będą obowiązywać od 5 maja" - poinformowała PAP rzeczniczka prasowa PKP Intercity Zuzanna Szopowska. Dodała, że opłata dodatkowa za brak biletu jest stosowana we wszystkich pociągach spółki. Zgodnie z rozporządzeniem jej wysokość to pięćdziesięciokrotność najtańszego biletu, czyli 650 zł.

"Przypadki pasażerów bez biletów zdarzają się sporadycznie. Przypomnę, że powodem wprowadzenia kary 650 zł były względy bezpieczeństwa i konieczność zagwarantowania każdemu miejsca siedzącego" - zaznaczyła Szopowska.

Cennik biletów na Pendolino

Ceny biletów na podróż Pendolino zaczynają się od 49 zł. Po wyczerpaniu puli najtańszych biletów pasażerowie mogą korzystać z rabatów 30, 20 i 10 proc. w przedsprzedaży. Liczba takich biletów jest również ograniczona, po wyprzedaniu biletów w niższych cenach zaczną obowiązywać stawki bazowe. W Pendolino obowiązują ulgi ustawowe.

Średnia cena biletu na Pendolino ze stolicy do Krakowa i Katowic wynosi 129,2 zł, a z Warszawy do Trójmiasta 128,8 zł. Najdroższymi połączeniami są te z Krakowa i Katowic na wybrzeże. Najtańsze bilety kosztują 98 zł, a najdroższe 189 zł. Średnia cena dla tych tras to 171,6 zł.

Dzięki Pendolino podróż z Warszawy do Krakowa i Katowic trwa ok. 2,5 godz., do Trójmiasta blisko 3 godz., a do Wrocławia - 3 godz. 40 minut. Pendolino mogą rozwijać prędkość 250 km/h, jednak po polskich torach jeżdżą ok. 160 km/h. Tylko na Centralnej Magistrali Kolejowej na odcinku Zawiercie - Olszamowice o długości ok. 80 km rozwijają prędkość 200 km/h. Jak zapowiada Intercity, docelowo liczba odcinków z najwyższymi prędkościami ma rosnąć.

Pendolino zaczęło kursować na trasach kolejowych w Polsce od grudnia 2014 r.

Podobał się artykuł? Podziel się!

 


KOMENTARZE (1)ZOBACZ WSZYSTKIE

Szybkość, zwykłego pociągu pośpiesznego a ceny i "dopłaty", jak dla promu kosmicznego. Pendolino w polskim wydaniu. Jak Gierek kupił, za psi grosz, licencję od Włochów na małego fiata, to przypisywano Mu, że ratuje ich budżet i miejsca pracy, co było nieprawdą, bo cały czas, produkowano je... w Polsce. Kiedy zaś władcy Polski, kupili za przeogromne pieniądze Pendolino, to sprzedali się, jak luksusowo płatna "dama do towarzystwa". I tu rzeczywiście, Polacy, poprawili budżet Włochów i uratowali ich miejsca pracy. Czy to jest w porządku Panie i Panowie Władcy, okradzionej, już prawie do cna, Polski ? rozwiń

bambinipolako, 2015-05-06 13:53:25 odpowiedz

ZOBACZ WSZYSTKIE