Model ruchu dla Szczecina

  • GK/szczecin.pl
  • 13-06-2011
  • drukuj
Szczecin ma matematyczny model ruchu. Pozwoli on na sprawniejsze zarządzanie komunikacją w mieście.

Model ruchu został stworzony na podstawie prowadzonych w ubiegłym roku w Szczecinie (od kwietnia do czerwca) badań zarówno ankietowych oraz ruchu na ulicach Szczecina.

To interaktywna mapa Szczecina przedstawiająca to, w jaki sposób rozkłada się ruch w Szczecinie na poszczególnych ulicach. Na podstawie mapy można przewidzieć konsekwencje zmian w organizacji ruchu (np. zamknięciu ulic) czy budowy nowych osiedli mieszkaniowych i ich wpływu na ruch w mieście.

Za pomocą modelu można stworzyć symulację, w jaki sposób ułoży się ruch w mieście po wprowadzeniu do danego rejonu miasta obsługi komunikacji miejskiej.

Badania pozwoliły na ustalenie skąd i dokąd przemieszczają się szczecinianie, kiedy następuje największa kumulacja ruchu, jaki środek transportu preferują. Z badań wynika, że ok. 60 % osób wybiera transport indywidualny a większość z podróży odbywa się na lewobrzeżu.

Matematyczny model ruchu jest punktem wyjścia do kolejnych analiz dotyczących dróg w mieście i komunikacji miejskiej.

Na jego podstawie opracowywana jest prognoza ruchu, która jest konieczna przy ubieganiu się o dofinansowanie zewnętrzne na projekty transportowe (w chwili obecnej wykonanie prognozy ruchu niezbędne jest do trzech projektów realizowanych w Szczecinie: Szczeciński Szybki Tramwaj, zakup taboru tramwajowego, modernizacja torowisk).

Model ruchu może być wykorzystywany także przy wprowadzaniu zmian w organizacji ruchu np. podczas zamykania ulic czy przy pracach planistycznych przy opracowaniu Miejscowych Planów Zagospodarowania Przestrzennego.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

 


KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.

ZOBACZ TAKŻE