PARTNER PORTALU
  • BGK

Modernizacja linii kolejowej Warszawa-Radom

  • PAP    12 grudnia 2012 - 18:43
Modernizacja linii kolejowej Warszawa-Radom

PKP PLK ogłosiły przetarg na m.in. przebudowę układów torowych oraz peronów stacji kolejowej w Radomiu. To pierwszy etap, długo oczekiwanej przez mieszkańców regionu radomskiego, modernizacji linii kolejowej Warszawa Okęcie - Radom.




Jak poinformował w środę rzecznik prasowy Centrum Realizacji Inwestycji PKP PLK Maciej Dutkiewicz, spółka ogłosiła przetarg na opracowanie projektu i realizację robót dla Lokalnego Centrum Sterowania w Radomiu.

Oprócz przebudowy i modernizacji układów torowych, peronów stacji i sieci trakcyjnej, wybudowane mają być także wiaty peronowe i elementy tzw. małej architektury.

W planach jest też przebudowa przejścia podziemnego pod torami stacji, posiadającego wyjścia na perony i do centrum miasta. W ramach inwestycji ma też być wybudowany budynek Lokalnego Centrum Sterowania oraz przygotowany teren pod planowany przystanek "Radom ulica Żeromskiego".

Otwarcie ofert zaplanowano na 10 stycznia. Firma, która wygra przetarg, ma mieć 12 miesięcy na realizację zamówienia. Inwestycja będzie w 85 proc. dofinansowana z funduszy unijnych.

Wiceminister transportu Andrzej Massel zapowiadał w październiku w Radomiu, że do roku 2015 ma być zmodernizowany układ torowy stacji Radom oraz ponad 46-km odcinek linii kolejowej Warszawa-Okęcie - Warka.

Kolejnym etapem będzie modernizacja linii kolejowej na blisko 43-km odcinku z Warki do Radomia. Polegać on ma m.in. na budowie drugiego toru oraz dwutorowego mostu nad Pilicą. Inwestycja ma być sfinansowana ze środków unijnych na lata 2014-2020.

Linia kolejowa z Radomia do Okęcia liczy około 100 km. Jej modernizacja jest ważna dla mieszkańców Radomia i okolic. Radomianie od lat zabiegają o rozpoczęcie tej inwestycji. Codziennie do pracy w stolicy dojeżdża kilka tysięcy osób.

Po modernizacji torów dojazd z Radomia do Warszawy skróci się o mniej więcej godzinę. Obecnie pociąg jedzie przeszło dwie godziny.

Orientacyjny koszt modernizacji linii nr 8 na odcinku Radom - Warszawa wynosi ponad 1,5 mld zł. Facebook Podobał się artykuł? Podziel się!




REKLAMA




×
  • 10.

    JUBILEUSZOWA EDYCJA 14-16 maja 2018, Katowice • Spodek i MCK • Metropolia GZM

Pobierz aplikację EEC
WIĘCEJ
KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.