PARTNER PORTALU
  • BGK

Modlin czy Radom? Kto wygra na CPK?

  • AKC    10 sierpnia 2018 - 13:09
Modlin czy Radom? Kto wygra na CPK?
Lipiec był rekordowym miesiącem w historii lotniska w Modlinie (fot. wikipedia.org/Markus Winkler/markuswinkler.de)

Port Lotniczy Warszawa-Modlin odprawił w lipcu ponad 284 tys. pasażerów; o prawie 5 proc. więcej niż w ubiegłym roku. To najlepszy miesiąc w jego historii.




  • Lotnisko w Modlinie obsłużyło w ciągu pierwszych siedmiu miesięcy tego roku 1 mln 790 tys. pasażerów. Wykonano tam 11 063 operacji lotniczych.
  • W Modlinie spodziewają się, że niebawem padnie kolejny rekord.

Prognozy na przyszły rok są obiecujące. Port lotniczy stoi dziś jednak przed nowym wyzwaniem: by obsłużyć zwiększającą się liczbę pasażerów musi powiększyć terminal i zwiększyć przepustowość.

- Już dziś jesteśmy gotowi do obsłużenia rocznie nawet o 25 procent więcej pasażerów. Lotnisko może działać przez całą dobę, gdyż u nas  nie obowiązują ograniczenia związane z ciszą nocną - wyjaśnia Leszek Chorzewski, p.o. prezesa Mazowieckiego Portu Lotniczego Warszawa-Modlin i zapewnia: -.Nasze lotnisko nie osiągnęło jeszcze pełnej przepustowości. Planujemy szereg inwestycji; na początek prace utrzymaniowe oraz budowę tymczasowego terminala. Będzie to stalowa hala stalowa z przeszkleniami, która pozwoli zwiększyć przepustowość o około 3 mln pasażerów

Modlin czy Radom?

To Mazowiecki Port Lotniczy Warszawa/Modlin powinien najpierw wspierać port Chopina do czasu zbudowania centralnego portu komunikacyjnego, a później sam CPK - przekonuje w najnowszym raporcie sporządzonym dla zarządu modlińskiego portu firma Polconsult.

Według jej wyliczeń, kosztem 774 mln zł w ciągu 60 miesięcy można zwiększyć przepustowość Modlina do 11 mln pasażerów rocznie. To konkluzje zupełnie odmienne od tych, które wynikają z  wcześniej sporządzonej analizy Przedsiębiorstwa Polskie Porty Lotnicze (PPL), które rekomenduje jako zaplecze CPK port w Radomiu.

Sprawa jest ważna: Centralny Port Lotniczy, jako węzeł tranzytowy, musi kooperować z dużym lotniskiem obsługującym przewoźników niskoksztowych i czarterowych.

Czytaj też: Marszałek Adam Struzik o priorytetach dla Modlina: Więcej latania, mniej polityki

Mamy więc analizę firmy Arup przeprowadzoną dla PPL, w której wykazano, że szybciej i taniej będzie przystosować do tej roli lotnisko w Radomiu, choć tam całą infrastrukturę trzeba zbudować od nowa i raport firmy Polconsult, z którego wynika, że to raczej Modlin powinien służyć jako wsparcie i odciążenie zarówno dla obecnie funkcjonującego warszawskiego lotniska Chopina, jak i dla mającego powstać Centralnego Portu Komunikacyjnego.

Zwycięzcę tej rywalizacji wskażą najpewniej politycy.

Facebook Podobał się artykuł? Podziel się!




REKLAMA




×
KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.