Na łódzkie trasy wyjadą kolejne zmodernizowane pociągi

- Na trasach regionu łódzkiego pojawią się kolejne cztery pociągi zmodernizowane na zamówienie samorządu województwa. Koszt modernizacji jednego składu to 6,3 mln zł netto. W sumie po torach regionu jeździć będzie już 15 takich unowocześnionych pociągów.
Na łódzkie trasy wyjadą kolejne zmodernizowane pociągi

Umowę na modernizację czterech elektrycznych zespołów trakcyjnych serii EN 57 marszałek województwa Witold Stępień podpisał z Zakładami Naprawczymi Taboru Kolejowego "Mińsk Mazowiecki".

Modernizacja będzie kosztować samorząd w sumie ponad 25 mln zł netto - poinformował Jacek Grabarski z Urzędu Marszałkowskiego w Łodzi.

Pierwszy odnowiony skład ma przyjechać w październiku tego roku, następny w listopadzie, a dwa kolejne w pierwszej połowie przyszłego roku.

Modernizowane pociągi typu EN57 mają m.in. nowoczesny system sterowania drzwiami, klimatyzację przedziałów, gniazdka do podłączenia mobilnych urządzeń elektrycznych, przyciemniane szyby i system informacji pasażerskiej z monitorami LCD.

Składy posiadają też rozbudowany monitoring, toalety z tzw. ekologicznym obiegiem zamkniętym i urządzenia ułatwiające podróżowanie osobom z ograniczoną sprawnością ruchową. Nowością są automaty do sprzedaży przekąsek i zimnych napojów oraz składane wieszaki na rowery.

Pociągi wyposażane są także w kamery śledzące trasę przejazdu i rejestrator rozmów w kabinie maszynisty oraz światłowodowy system oświetlenia awaryjnego, umieszczony w podłodze. Składy mogą jechać z prędkością do 120 km na godz.

Wcześniej - na zamówienie samorządu województwa łódzkiego - unowocześniono 11 takich składów dla Przewozów Regionalnych. Kosztowało to ponad 72 mln zł netto - część pieniędzy pochodziła z UE. Władze województwa liczą, że pociągi te jeździć będą przynajmniej przez 20 lat.

To nie jedyne nowoczesne pociągi, jakie pojawiły się na trasach regionu łódzkiego. Od połowy czerwca sześć nowych szynobusów Flirt3 obsługuje trasę Łódź-Sieradz w ramach Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej.

Kolejnych 10 pojazdów zostanie dostarczonych przewoźnikowi w październiku 2014 r., a ostatnie cztery - w lutym 2015 r. Pociągi mogą rozwijać maksymalną prędkość 160 km na godz. i mogą przewozić ponad 250 pasażerów. Składy dostarcza firma Stadler Polska, a wartość kontraktu wynosi 457 mln zł (częściowo finansowanie pochodzi ze środków unijnych). Umowa zakłada także utrzymanie techniczne taboru przez 15 lat.

Podobał się artykuł? Podziel się!

 


KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.

ZOBACZ TAKŻE