Na Rondzie Kaponiera w Poznaniu znów zaczną kursować tramwaje

W sobotę rano na Rondzie Kaponiera w Poznaniu po półtorarocznej przerwie zaczną kursować tramwaje. Przez główne rondo w mieście przejeżdżać będzie siedem linii tramwajowych. Częściowo otwarte zostaną również ulice dla ruchu samochodowego.
Na Rondzie Kaponiera w Poznaniu znów zaczną kursować tramwaje

Tramwaje mają zacząć kursować przez rondo w sobotę o 6 rano. Tamtędy mają przejeżdżać linie: 5, 8, 10, 11, 13, 15 i 18.

"Otwarcie ronda to bardzo ważna zmiana dla osób korzystających z sieci tramwajowych w Poznaniu. W zasadzie wraca ona do swojej podstawowej postaci, sprzed prac związanych z modernizacją ronda" - powiedział rzecznik prasowy Zarządu Transportu Miejskiego w Poznaniu Bartosz Trzebiatowski.

Do czasu zakończenia inwestycji tramwaje mają jeździć po wcześniej ustalonych trasach z wyłączeniem zjazdu mostem Uniwersyteckim, którego przebudowa jest jednym z pozostałych do ukończenia etapów modernizacji ronda.

Tramwaje nie będą się zatrzymywały na rondzie, ponieważ nadal trwają tam prace budowlane. Jak zaznaczył Trzebiatowski, przystanki dla pasażerów zostaną uruchomione, kiedy będzie to możliwe.

Zmiany dotyczą również kierowców. Dla nich udostępnione zostaną dwa pasy na zachodniej jezdni ul. Roosevelta, na odcinku od ul. Dąbrowskiego do ul. Bukowskiego. W ruchu samochodowym obowiązywać będzie tylko jeden kierunek jazdy - od mostu Teatralnego w kierunku mostu Dworcowego. Na przeciwległym pasie wciąż trwają prace związane z modernizacją ronda.

Na rondzie Kaponiera prace modernizacyjne wkraczają w ostatnią fazę. Do ukończenia została budowa wschodniej jezdni na ul. Roosevelta oraz przebudowa mostu Uniwersyteckiego.

Przebudowa ronda Kaponiera rozpoczęła się w sierpniu 2011 roku. Do czerwca 2012 roku zostały wykonane prace budowlane na odcinku od mostu Dworcowego do ulicy Bukowskiej.

Drugi etap, na odcinku od mostu Uniwersyteckiego do mostu Teatralnego wraz z przebudową przejścia podziemnego, rozpoczął się 11 sierpnia 2012. Zakończenie całej inwestycji zaplanowano na sierpień 2015 roku.

Koszt inwestycji wynosi 209 mln 452 tys. zł brutto. Inwestycja jest dofinansowywana z Funduszu Spójności UE w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko. Wysokość dotacji wynosi 55,78 mln zł.

Podobał się artykuł? Podziel się!

 


KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.