Nadal będziemy jeździć używanymi autobusami z zagranicy

Rynek sprowadzanych do Polski używanych autobusów nadal wykazuje znaczny potencjał i stabilność. W styczniu br. zostały zarejestrowane w Polsce 234 pojazdy, o 10 szt. mniej niż rok temu.
Nadal będziemy jeździć używanymi autobusami z zagranicy
Utrzymuje się wysoka popularność używanych autobusów (fot.fotolia)

Najnowsze analizy Polskiego Związku Przemysłu Motoryzacyjnego i JMK przygotowane na podstawie danych z Centralnej Ewidencji Pojazdów wskazują dla porównania, że w styczniu 2011 r. sprowadzono 209 pojazdów do przewozu osób, w 2012 r. - 260, w 2013 r. - 240, a w 2014 r. - 244.

Na styczniowy wynik (234) zgodne zapracowały trzy główne segmenty: autobusów międzymiastowych (70), turystycznych (75) i MINI (62) - identycznie jak w zeszłym roku. Cały czas najsłabszym segmentem na wtórnym rynku w Polsce pozostają autobusy miejskie, których styczniowy import był niższy niż rok wcześniej.

Utrzymująca się wysoka popularność używanych autobusów powoduje, że ich import w styczniu przewyższył prawie 1,5-krotnie rynek fabrycznie nowych. Zakładając, że nasza autobusowa flota to ok. 100 tys. pojazdów to zgodnie z racjonalną polityką taborową ok. 5% z nich powinno być rocznie wymieniane na nowe. To daje potencjalną sprzedaż na poziomie 5 tys.szt. rocznie, pisze PZPM. W 2014 r. zakupiono 1 477 nowych autobusów, a lukę w tym rachunku krajowi przewoźnicy uzupełnili liczbą 3 686 używanych pojazdów, które zostały sprowadzone w zeszłym roku do Polski.

Więcej czytaj na wnp.pl

Podobał się artykuł? Podziel się!

 


KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.