Najpopularniejsze ulice handlowe w polskich miastach

Zdecydowana większość szczecinian robi zakupy w Al. Wyzwolenia. Nie ul. Święty Marcin jak myślą turyści, a ul. Półwiejska to dla poznaniaków główna ulica handlowa w ich mieście. We Wrocławiu handlowe centrum to oczywiście Świdnicka, ale jako miejsce zakupów częściej wskazywany jest Rynek.

Do najważniejszych elementów ulic handlowych odróżniających je od centrów handlowych mieszkańcy ośmiu największych aglomeracji polskich zaliczają wysokie opłaty za parkowanie oraz bliskość lokali gastronomicznych - wynika raportu "Ulice Handlowe" sporządzonego przez BNP Paribas Real Estate przy współpracy Polskiej Rady Centrów Handlowych.

Ulicom przypisuje się też ekskluzywny charakter i duży wybór luksusowych marek, wysoką jakość oferowanych produktów i kompetencje sprzedawców, co jest porównywalne z centrami handlowymi.

Mimo braku strategii ulic handlowych w większości miast, władze są świadome, że w ulicach tych jest ukryty potencjał. Wiele magistratów tworzy więc narzędzia, aby jeszcze bardziej uatrakcyjnić ich wygląd i ofertę oraz odpowiednio je promować.

Czytaj: Ulice handlowe w Polsce są niedoinwestowane

Jak wynika z raportu zdecydowana większość szczecinian robi zakupy w Al. Wyzwolenia. Nie ul. Święty Marcin jaką myślą turyści, a ul. Półwiejska to dla poznaniaków główna ulica handlowa w ich mieście.

We Wrocławiu handlowe centrum to oczywiście Świdnicka, ale jako miejsce zakupów częściej wskazywany jest Rynek

W stolicy najbardziej reprezentacylną ulicą handlową jest Nowy Świat, ale więcej zakupów warszawiacy robią na Marszałkowskiej.

Floriańska, Grodzka, Szewska i Rynek Główny stanowią i reprezentacyjne deptaki i miejsce robienia zakupów w Krakowie.

Nie brakuje ulic o reprezentacyjnym charakterze handlowym w Katowicach, ale najczęściej Ślązacy robią zakupy na 3 Maja.

Jak podkreślają autorzy raportu - aby potencjał ulic handlowych w Polsce został wykorzystany, kluczową sprawą jest współpraca na wielu płaszczyznach. Interesariuszami są nie tylko mieszkańcy, władze miasta, właściciele nieruchomości oraz najemcy, ale także pracownicy okolicznych biur, studenci, jak i turyści.

 Czytaj też:  Oto najdroższe ulice handlowe na świecie i w Polsce

Niezwykle istotne jest, aby przy podejmowaniu działań w zakresie ulic handlowych angażować możliwie szerokie grono. Dzięki partycypacji wszystkich zainteresowanych, przekonanie co do słuszności projektów oraz determinacja w ich realizacji jest większa niż w przypadku odgórnie narzuconych ustaleń.

Cały raport na www.bnpparibas.media.pl

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

 


KOMENTARZE (2)ZOBACZ WSZYSTKIE

Do ip.: Dziękujemy, poprawiliśmy

pt, 2014-09-05 10:47:42 odpowiedz

Nazwa ulicy w Poznaniu to "Święty Marcin", a nie ulica Św. Marcina (tak samo, jak są w Poznaniu Zakłady H. Cegielski, a nie Zakłady im. Cegielskiego)

ip., 2014-09-05 10:30:52 odpowiedz

ZOBACZ WSZYSTKIE


ZOBACZ TAKŻE