Nowoczesna komunikacja miejska

Tarnowskie autobusy będą klimatyzowane, monitorowane, czyste, niskopodłogowe, dostosowane dla osób niepełnosprawnych.
- Tarnów powinien i może mieć komunikację miejską o najwyższym standardzie. Dziwię się, że nikt tego nie zrobił – powiedziała podczas konferencji prasowej poświęconej problemom komunikacyjnym miasta Anna Czech, radna i kandydat na prezydenta miasta .

Obecnie tarnowianie korzystają z 96 autobusów, z czego tylko 6 spełnia najwyższe standardy. Ulicami Tarnowa można na przykład odbyć podróż autobusami ze Skandynawii, które nie są odpowiednie dla naszych warunków klimatycznych, trzydziestostopniowych upałów. W taborze MPK są również niemal zabytkowe Jelcze.

- Zajęta pracą w Komisji Zdrowia, zarządzaniem szpitalem do głowy mi nie przyszło, że tarnowskie autobusy są na takim poziomie, są po prostu obskurne. Startując w wyborach wydawało mi się, że chcę wyrwać Tarnów z przeciętności, a tu się okazuje, że tabor autobusowy jest poniżej przeciętności… Po ulicach miasta muszą jeździć nowoczesne, niskopodłogowe, klimatyzowane, monitorowane autobusy. Trzeba obniżyć ceny biletów. To jest to wykonalne, trzeba tylko zmienić taktykę i politykę miasta – powiedziała Anna Czech.

Jak poinformowała, jako prezydent miasta zamierza zmienić system przetargów na obsługę komunikacji miejskiej, wydłużyć okres kontraktów na 5-10 lat, dzięki takim kontraktom startujące w przetargu firmy, w tym MPK, będą mogły kupić odpowiednią ilość najnowocześniejszych pojazdów.

– Tak zrobiono w wielu miastach, gdzie jeżdżą nowoczesne autobusy. Dlaczego więc w Tarnowie kontrakty są zawierane tylko na rok? Przecież jeśli ogłaszamy przetarg na 1 rok, to każda firma, która do takiego przetargu przystępuje, doskonale wie, że nie opłaca się jej kupić pod taki kontrakt nowego autobusu, który spełniałby wszelkie standardy. Również żaden bank nie udzieli jej kredytu, jeśli w przetargu chodzi o umowę tylko na rok.

Dlatego tam, gdzie jeździ po ulicach nowoczesny tabor komunikacji miejskiej, okres kontraktu jest o wiele dłuższy, nawet 10-letni. Ogłaszając taki przetarg zaznaczymy oczywiście, że te autobusy dla Tarnowa muszą być klimatyzowane, monitorowane, niskopodłogowe, dostosowane dla osób niepełnosprawnych. Tarnów powinien i okazuje się, że może mieć komunikację miejską o najwyższym standardzie – mówi Anna Czech.
Podobał się artykuł? Podziel się!

 


KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.