Nowy rozkład jazdy na kolei od 1 czerwca

Poważnie utrudnienia w kursowaniu pociągów w Warszawie, zmiany w rozkładach jazdy między dużymi miastami, ale także dodatkowe wakacyjne pociągi do miejscowości turystycznych - to najważniejsze zmiany, jakie wejdą w życie na kolei od 1 czerwca.
Nowy rozkład jazdy na kolei od 1 czerwca

Korekta rozkładu jazdy pociągów wejdzie w życie 1 czerwca i będzie obowiązywać do końca sierpnia. Jak poinformował na czwartkowej konferencji prasowej rzecznik Centrum Realizacji Inwestycji w PKP PLK Robert Kuczyński, korekta uwzględnia utrudnienia wynikające z prowadzonych przez PKP PLK prac modernizacyjnych na szlakach kolejowych.

Czytaj też: PKP Cargo zakończy prywatyzację po wakacjach

- To, co teraz robimy to największy program modernizacyjny na polskiej kolei od 30 lat - powiedział Kuczyński. Jak wyjaśnił, modernizacja to właściwie zbudowanie linii od nowa, tylko w wyższym standardzie. Dodał, że obecnie w trakcie modernizacji jest 1,4 tys. km torów. Najważniejsze prace zaplanowane na czas obowiązywania nowej korekty jazdy dotyczą linii Warszawa-Łódź na odcinku Warszawa Zachodnia-Skierniewice, całej trasy Warszawa-Gdańsk, linii Warszawa-Poznań na odcinku Łowicz-Kutno oraz Centralnej Magistrali Kolejowej (trasy Warszawa-Kraków- Katowice) na odcinku Olszamowice-Włoszczowa. Poważne utrudnienia będą także w Warszawie, gdzie remontowany będzie układ torowy przystanku Warszawa Stadion.

Kolejarze zapowiadają, że postęp prac remontowych może powodować wielokrotne zmiany godzin przyjazdów i odjazdów pociągów. Dlatego na dworcach pasażerom będą rozdawane ulotki z rozkładami, pojawią się plakaty informujące o zmianach, na największych dworcach będą działać dodatkowe punkty informacyjne. Przewoźnicy będą też zamieszczać informacje na swoich stronach internetowych.

W związku z remontem torów na przystanku Warszawa Stadion, kolejarze zamkną od 1 czerwca do 25 lipca część warszawskiej linii średnicowej . Zamknięte będą tory linii podmiejskiej, więc część pociągów będzie skierowana na linię dalekobieżną, a część będzie miała skrócone trasy.

- Na czas prowadzenia tego remontu na odcinku Warszawa Wschodnia-Warszawa Zachodnia będzie obowiązywała zmieniona organizacja ruchu pociągów Kolei Mazowieckich. Większość pociągów z kierunku zachodniego, czyli ze Skierniewic, Żyrardowa, Grodziska Mazowieckiego, Warki, Góry Kalwarii, Sochaczewa, czy Łowicza skończy bieg na dworcu Warszawa Zachodnia, a z kierunku wschodniego, czyli Dęblina, Pilawy, Otwocka, Mińska Mazowieckiego, Siedlec, Mrozów - na dworcu Warszawa Wschodnia - powiedział Dariusz Grajda z biura handlowego Kolei Mazowieckich.

Dodał, że między dworcami Warszawa Zachodnia i Warszawa Śródmieście będzie uruchomione połączenie wahadłowe z kursami co 15 minut, natomiast na odcinku Warszawa Wschodnia-Warszawa Centralna będzie funkcjonowała zastępcza komunikacja autobusowa. Przewoźnicy - PKP Intercity, SKM i Koleje Mazowieckie - będą honorowały swoje bilety na odcinku między dworcami wschodnim a zachodnim.

Jak poinformowała Katarzyna Zimnicka z zarządu PKP Intercity, przewoźnik od 1 czerwca zlikwiduje dwa pociągi EIC "Morskie Oko" relacji Warszawa Wschodnia-Zakopane i "Helena Modrzejewska" (Warszawa-Kraków). Weekendowe pociągi EIC "Pilsko" (Bielsko Biała-Warszawa Wschodnia) i "Artus" (Gdynia Gł.-Warszawa Zach.) będą zastąpione przez jeden pociąg "Klimczok" (Gdynia Gł.-Bielsko Biała).

Przewozy Regionalne zlikwidują trzy pary pociągów. Jak wyjaśniła dyrektor handlowy spółki Anna Lenarczyk, chodzi o pociągi InterRegio "Łysica" relacji Wrocław-Kielce, "Łokietek" (Kraków-Wrocław) oraz "Mickiewicz" (Poznań-Białystok). Powodem likwidacji pociągów jest ich mała popularność wśród podróżnych.

Zarówno PKP Intercity, jak i Przewozy Regionalne planują uruchomienie dodatkowych wakacyjnych pociągów. PKP Intercity będzie miało w rozkładzie 58 pociągów do popularnych kurortów, jak np. Świnoujście, Łeba, Hel, czy Wisła. Przewozy Regionalne zaproponują pasażerom pociągi relacji Lublin-Kołobrzeg, Wrocław-Zakopane, Rzeszów-Jelenia Góra, Jelenia Góra-Świnoujście.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

 


KOMENTARZE (2)ZOBACZ WSZYSTKIE

to nie PRL tylko polski neoliberalizm i "mądre głowy" kolejnego pokolenia. Za zaniedbania w infrastukturę komunikacyjną obciazano kiedyś rządy PRL, ale to ówczesne rządy wybudowały przemysł, drogi, itd., ktore służa do dzisiaj, o ile następne pokolenie ich nie zniszczyło, bo głownie tego ...się nauczyło w tzw. konspiracji. Od 20 lat mamy inny ustrój i fachowców ze styropianu, a niektórych nawet z zagranicy. I okazuje sie, że jest znacznie gorzej niz za PRL. W wielu dziedzinach gospodarki cofnęlismy się do 1971 r., co widac także z roczników statystycznych! rozwiń

leda, 2011-05-20 17:05:43 odpowiedz

To jakaś paranoja. Co dwa miesiące zmiana rozkładu jazdy. Do tego niepublikowane zmiany bieżące. Kiedyś doroczny ( 1 x ) akt publikacji rozkładów we wszystkich gazetach był wydarzeniem. Dzisiaj - lepiej o tym nie pisać - a wybierając się w podróż osobiście sprawdzić u dyżurnego ruchu aktualne godzin...y kursowania wybranego pociągu, bo w internecie też podają głupoty.
Signum temporis ?
rozwiń

P.R.L., 2011-05-20 10:57:40 odpowiedz

ZOBACZ WSZYSTKIE