O odszkodowaniu za brak prądu nie decyduje przyczyna awarii

  • Przegląd prasy/Dziennik Gazeta Prawna
  • 26-03-2010
  • drukuj
Odbiorcy energii, w tym samorządy, skarżą się na zbyt długie terminy rozpatrywania złożonych przez nich wniosków. Prezes Urzędu Regulacji Energetyki wszczął postępowania w sprawie wymierzenia kary spółce Enion.
O odszkodowaniu za brak prądu nie decyduje przyczyna awarii

Terminy rozpatrzenia wniosków odbiorców, którzy wystąpili do spółki Enion o wypłatę bonifikat i odszkodowań za styczniowe przerwy w dostawie energii (łącznie ponad tysiąc) znacznie się wydłużają. Firma, która powinna odpowiedzieć konsumentom w ciągu 30 dni, stoi na stanowisku, że nie musi w tym wypadku wypłacać bonifikat, bo awarie nie były z jej winy, lecz z powodu złych warunków atmosferycznych – informuje „Dziennik Gazeta Prawna”.

Inne stanowisko zajmuje Urząd Regulacji Energetyki. Uważa on, że odbiorcy mogą żądać odszkodowań za niedostarczoną energię, niezależnie od przyczyn awarii, a to, że przerwy w dostawie zostały wyrządzone działaniem siły wyższej, nie ma tu znaczenia. Dlatego prezes skorzystał z najnowszych przepisów prawa energetycznego i wszczął postępowanie w sprawie wymierzenia kary Enionowi.

Firma ma 14 dni na przedstawienie wyjaśnień oraz złożenie wniosków dowodowych w sprawie. Jeżeli potwierdzi się, że Enion odmawia naliczania i wypłaty bonifikat, powołując się na warunki atmosferyczne, prezes URE nałoży na niego karę w wysokości do 15 proc. przychodów z działalności koncesjonowanej w roku poprzednim.

Prezes URE nie tylko sam sprawdza zasady rozpatrywania wniosków odbiorców o bonifikaty, ale także skierował instrukcję postępowania spółki do skontrolowania przez prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów – podaje „Dziennik Gazeta Prawna”.

 


KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.

ZOBACZ TAKŻE

PARTNER SERWISU