Ograniczenia w kursowaniu metra w majowy weekend

W związku z budową II linii metra w dwa majowe weekendy prawdopodobnie wyłączona z użytkowania będzie stacja I linii "Świętokrzyska". W tym czasie pod istniejącą linią metra będą pracować tarcze drążące tunele II linii - poinformował w środę rzecznik Metra Warszawskiego.
Ograniczenia w kursowaniu metra w majowy weekend

Jak powiedział rzecznik metra Krzysztof Malawko, nie zapadła jeszcze decyzja, w które weekendy maja ruch w metrze zostanie ograniczony. Zaznaczył jednak, że na pewno nie będzie to pierwszy weekend miesiąca.

Dodał, że nie wiadomo jeszcze, czy pociągi nie będą w tym czasie przejeżdżać przez stację "Świętokrzyska" w ogóle, czy będą kursować wahadłowo - jednym torem, nie zatrzymując się na tej stacji. Szczegóły mają być znane na początku maja.

Rok temu, w czasie budowy przejścia między pierwszą i drugą linią podziemnej kolejki, pociągi nie kursowały na odcinku między stacjami "Ratusz Arsenał" i "Centrum".

Mateusz Witczyński - rzecznik konsorcjum AGP Metro Polska, wykonawcy inwestycji - poinformował z kolei, że utrudnienia mogą potrwać trzy weekendy.

"Pierwsza tarcza ma przechodzić pod tunelami pierwszej linii metra 10 maja, druga 18 maja, ale te terminy mogą jeszcze się zmienić ze względu na to, że w mieście odbywają się w tych dniach duże imprezy. Zostaliśmy poproszeni przez Zarząd Transportu Miejskiego o skrócenie czasu, kiedy pierwsza linia będzie zamknięta na tym odcinku. Stąd też może być tak, że będziemy starali się wykorzystać trzy kolejne weekendy" - powiedział w środę dziennikarzom.

Pytany o stan prac na budowie II linii metra powiedział, że najbardziej zaawansowane są one na stacji "Stadion", gdzie trwają już prace wykończeniowe.

Jak dodał, największe trudności w trakcie budowy metra sprawiają nieuwzględnione w planach podziemne instalacje, które trzeba przenieść przed rozpoczęciem prac. Opóźnienia powodują też znajdujące się pod ziemią ładunki wybuchowe - pozostałość po II wojnie światowej. Dotąd wydobyto ich ponad 650.

Planowo budowa centralnego odcinka II linii metra powinna zakończyć się w październiku 2013 r., jednak Metro Warszawskie szacuje opóźnienie prac na ok. 220 dni, czyli siedem miesięcy. Wydłużenie czasu budowy o taki czas oznaczałoby jej zakończenie w maju 2014 r.

Jak powiedział rzecznik metra, wykonawca zgłosił jeszcze większe opóźnienie; przesunięcie zakończenia inwestycji jest wciąż uzgadniane. Porozumienie w tej sprawie prawdopodobnie będzie podpisane w maju.

Centralny odcinek drugiej linii metra będzie miał siedem stacji ("Rondo Daszyńskiego", "Rondo ONZ", "Świętokrzyska", "Nowy Świat - Uniwersytet", "Centrum Nauki Kopernik", "Stadion Narodowy" i "Dworzec Wileński") i połączy lewo- i prawobrzeżną Warszawę.

Wykonawcą centralnego odcinka II linii metra jest włosko-turecko-polskie konsorcjum Astaldi, Gulermak i PBDiM Mińsk Mazowiecki - AGP Metro Polska. Umowę na projekt i budowę centralnego odcinka II linii metra stołeczny ratusz w październiku 2009 r. Koszt inwestycji to 4,17 mld zł.

Podobał się artykuł? Podziel się!

 


KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.