Ograniczenie praw pasażerów przez KM

UOKiK zobowiązał Koleje Mazowieckie do zmiany działania w reklamacjach pasażerów.
Ograniczenie praw pasażerów przez KM

Urząd zakwestionował postanowienie tego przewoźnika w regulaminie oraz treść pouczenia w wezwaniach do zapłaty. Ograniczały one prawa konsumentów do złożenia reklamacji.

Czytaj też: Koleje Śląskie zmienią się dopiero w 2015 r.

Zgodnie z warunkami przewoźnika, tylko pasażer posiadający imienny bilet mógł dochodzić swoich praw w drodze reklamacji. Tymczasem, zgodnie z przepisami, jedynym warunkiem, który musi spełnić konsument chcący reklamować przejazd kolejowy, jest posiadanie dokumentu przewozu, np. zwykłego biletu, niekoniecznie imiennego.

Wskutek takich praktyk Kolei Mazowieckich, konsumenci mogli odnieść mylne wrażenie, że nie mogą reklamować usługi przewozowej wtedy, gdy nie posiadają imiennego biletu.

Podobał się artykuł? Podziel się!

 


KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.