Olsztyn wybrał dostawcę tramwajów

Firma Solaris dostarczy 15 składów tramwajowych dla Olsztyna. Komisja przetargowa uznała jej ofertę za najkorzystniejszą – poinformowała we wtorek Magdalena Górecka z olsztyńskiego magistratu.
Olsztyn wybrał dostawcę tramwajów

Jak wyjaśniła, ocenę ofert przeprowadzono po wykluczeniu wcześniej z postępowania przetargowego konsorcjum firm Newag i Modertrans, z powodu braku wpłaty wadium. Komisja wybierała zatem spośród ofert Solarisa i Pesy.

Czytaj też: Do Olsztyna wrócą tramwaje

„Wybrano firmę Solaris; umowę na dostawę pojazdów będzie można podpisać najwcześniej po upływie 10 dni” – podkreśliła Górecka.

Jest to czas na ewentualne odwołania kierowane do Krajowej Izby Odwoławczej. Podpisanie umowy może nastąpić także dopiero po kontroli z Urzędu Zamówień Publicznych. Wagony mają być dostarczone w kilku dostawach na przełomie 2013 i 2014 roku.

Tramwaje woziły pasażerów w Olsztynie do 1965 roku, teraz miasto za pieniądze unijne chce przywrócić ten środek transportu. Budowa pierwszego odcinka sieci tramwajowej w Olsztynie ma się rozpocząć pod koniec sierpnia. Wykonawca olsztyńskiej sieci – hiszpański koncern budowlany FCC Construccion – otrzymał już pozwolenie na budowę pierwszego odcinka torowiska.

Zgodę na budowę 690 metrów torów wzdłuż ulicy Płoskiego wydał wojewoda warmińsko-mazurski, bo ta ulica jest fragmentem drogi wojewódzkiej 598. Olsztyn przygotowywał się do budowy linii tramwajowej od stycznia. Od tego czasu trwały pomiary geodezyjne w dzielnicy Jaroty, gdzie powstanie pierwszy odcinek torowiska. Nowa trasa tramwajowa połączy m.in. dzielnicę Jaroty z centrum miasta, dworcem i miasteczkiem akademickim Kortowo.

Z budową linii tramwajowej wiąże się także budowa nowej, długiej na 1,1 km ulicy Obiegowej, która ma odciążyć ulice prowadzące z Jarot do centrum. Cała Obiegowa ma być gotowa w 2014 roku; szacowany koszt jej budowy to 16 mln 200 tys. zł. Przetarg na zaprojektowanie i zbudowanie linii tramwajowej oraz budowę ulicy Obiegowej wygrała hiszpańska firma FCC Construccion. Ma na to w sumie 36 miesięcy.

Budowa linii tramwajowych to część większego projektu modernizacji olsztyńskiego systemu transportu publicznego. Projekt o łącznej wartości 426 mln zł obejmuje ponadto: zakup taboru tramwajowego (za ok. 120 mln zł), zbudowanie bus-pasów (za 26 mln zł) oraz wdrożenie ITS – inteligentnego systemu transportu. Będzie on obejmował m.in. wprowadzenie biletu elektronicznego i modernizację działania systemu świateł na skrzyżowaniach.

Projekt modernizacji olsztyńskiego transportu publicznego realizowany jest w ramach współfinansowanego ze środków unijnych programu Rozwój Polski Wschodniej.

Podobał się artykuł? Podziel się!

 


KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.