Ostatnie jazdy testowe na II linii metra. Metro może pojechać za kilka dni

Rozpoczynają się ostatnie jazdy testowe na II linii metra - nadzór budowlany przekazał prezesowi warszawskiego metra pozwolenie na użytkowanie dla dwóch ostatnich stacji - "Rondo ONZ" i "Stadion Narodowy".
Ostatnie jazdy testowe na II linii metra. Metro może pojechać za kilka dni
Pasażerowie pojadą kolejką po zakończeniu jazd testowych i ćwiczeń strażaków (fot. metro.waw.pl)

Wojewoda mazowiecki Jacek Kozłowski powiedział podczas konferencji prasowej w warszawskim ratuszu, że ma nadzieję na otwarcie II nitki podziemnej kolejki za kilka, kilkanaście dni.

Poza pozwoleniami na użytkowanie dwóch ostatnich stacji, mazowiecki wojewódzki inspektor nadzoru budowlanego Jaromir Grabowski przekazał w piątek w ratuszu prezesowi warszawskiego metra Jerzemu Lejkowi pozwolenie na użytkowanie czterech wentylatorni i łącznika między I a II linią metra. Oznacza to, że są już pozwolenia na wszystkie obiekty II linii.

Lejk powiedział, że pasażerowie pojadą kolejką po zakończeniu jazd testowych (5 tys. kilometrów ciągłej, bezawaryjnej jazdy) i ćwiczeń strażaków. Dodał, że ostatnie jazdy testowe zaczną się jeszcze w piątek.

"Wszyscy chcieliśmy do tego metra wsiąść jak najszybciej. Nacieszyć się nim i korzystać z niego. Myślę, że za kilka, kilkanaście dni to już się stanie" - powiedział Kozłowski. Trwało to tak długo - tłumaczył - bo bezpieczeństwo nie znosi kompromisów.

W listopadzie ub.r. prezydent Warszawy Hanna Gronkiewicz-Waltz zapowiadała otwarcie II linii podziemnej kolejki na 14 grudnia. Ratusz tłumaczył, że opóźnienie w oddaniu II linii metra spowodowane jest pożarem akumulatorów na stacji "Rondo Daszyńskiego", do którego doszło 2 grudnia.

Centralny odcinek drugiej linii metra o długości ponad 6 kilometrów połączy lewo- i prawobrzeżną Warszawę. Ma siedem stacji. Kolejno od zachodu na wschód są to: "Rondo Daszyńskiego", "Rondo ONZ", "Świętokrzyska", "Nowy Świat - Uniwersytet", "Centrum Nauki Kopernik", "Stadion Narodowy" i "Dworzec Wileński".

Umowę na projekt i budowę centralnego odcinka II linii metra stołeczny ratusz podpisał z włosko-turecko-polskim konsorcjum Astaldi, Gulermak i PBDiM Mińsk Mazowiecki w październiku 2009 r. Koszt inwestycji to 4,17 mld zł.

Pierwsze naziemne prace rozpoczęły się w drugiej połowie 2010 r., a w maju 2012 r. tarcza "Anna" (nosząca imię na cześć księżnej Anny Mazowieckiej) rozpoczęła drążenie tunelu II linii metra.

 


KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.

ZOBACZ TAKŻE

PARTNER SERWISU