Ostatnie jazdy testowe na II linii metra. Metro może pojechać za kilka dni

Rozpoczynają się ostatnie jazdy testowe na II linii metra - nadzór budowlany przekazał prezesowi warszawskiego metra pozwolenie na użytkowanie dla dwóch ostatnich stacji - "Rondo ONZ" i "Stadion Narodowy".
Ostatnie jazdy testowe na II linii metra. Metro może pojechać za kilka dni
Pasażerowie pojadą kolejką po zakończeniu jazd testowych i ćwiczeń strażaków (fot. metro.waw.pl)

Wojewoda mazowiecki Jacek Kozłowski powiedział podczas konferencji prasowej w warszawskim ratuszu, że ma nadzieję na otwarcie II nitki podziemnej kolejki za kilka, kilkanaście dni.

Poza pozwoleniami na użytkowanie dwóch ostatnich stacji, mazowiecki wojewódzki inspektor nadzoru budowlanego Jaromir Grabowski przekazał w piątek w ratuszu prezesowi warszawskiego metra Jerzemu Lejkowi pozwolenie na użytkowanie czterech wentylatorni i łącznika między I a II linią metra. Oznacza to, że są już pozwolenia na wszystkie obiekty II linii.

Lejk powiedział, że pasażerowie pojadą kolejką po zakończeniu jazd testowych (5 tys. kilometrów ciągłej, bezawaryjnej jazdy) i ćwiczeń strażaków. Dodał, że ostatnie jazdy testowe zaczną się jeszcze w piątek.

"Wszyscy chcieliśmy do tego metra wsiąść jak najszybciej. Nacieszyć się nim i korzystać z niego. Myślę, że za kilka, kilkanaście dni to już się stanie" - powiedział Kozłowski. Trwało to tak długo - tłumaczył - bo bezpieczeństwo nie znosi kompromisów.

W listopadzie ub.r. prezydent Warszawy Hanna Gronkiewicz-Waltz zapowiadała otwarcie II linii podziemnej kolejki na 14 grudnia. Ratusz tłumaczył, że opóźnienie w oddaniu II linii metra spowodowane jest pożarem akumulatorów na stacji "Rondo Daszyńskiego", do którego doszło 2 grudnia.

Centralny odcinek drugiej linii metra o długości ponad 6 kilometrów połączy lewo- i prawobrzeżną Warszawę. Ma siedem stacji. Kolejno od zachodu na wschód są to: "Rondo Daszyńskiego", "Rondo ONZ", "Świętokrzyska", "Nowy Świat - Uniwersytet", "Centrum Nauki Kopernik", "Stadion Narodowy" i "Dworzec Wileński".

Umowę na projekt i budowę centralnego odcinka II linii metra stołeczny ratusz podpisał z włosko-turecko-polskim konsorcjum Astaldi, Gulermak i PBDiM Mińsk Mazowiecki w październiku 2009 r. Koszt inwestycji to 4,17 mld zł.

Pierwsze naziemne prace rozpoczęły się w drugiej połowie 2010 r., a w maju 2012 r. tarcza "Anna" (nosząca imię na cześć księżnej Anny Mazowieckiej) rozpoczęła drążenie tunelu II linii metra.

Podobał się artykuł? Podziel się!

 


KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.

ZOBACZ TAKŻE